Terug naar het overzicht

Getest: Renault T480.18 Highcab 4x2

Gepubliceerd op 11-07-2019 14:15 uur

Met de spiksplinternieuwe DTI 13 Euro 6d motor, 353 kW (477 pk) en maximum koppel tot 2400 Nm bij 950 tot 1404 tpm, beweegt de nieuwe Renault T480.19 Highcab zich met souplesse door de Betuwe en over de Grebbeberg. Volgens Renault is de gemiddelde besparing ten opzichte van zijn voorganger, de Step C-motor, zo’n drie procent. De nieuwe cabine is strak en opgeruimd en biedt een comfortabele werkplek voor chauffeurs die lange en vele dagen van huis zijn.
 


De eerste keer dat de Grebbelinie bedwongen werd door een Fransman, was het klimaat een stuk minder vriendelijk. In 1794, tijdens de Eerste Coalitieoorlog werd de linie die langs de rivier de Grebbe loopt en waar de Grebbeberg onderdeel van uitmaakt voor het eerst ingezet. Tevergeefs, de Bataafse Republiek werd een jaar later als Franse vazalstaat uitgeroepen.

 

Binnenkort treft u in de gedrukte versie van Auto- en Transportwereld een uitgebreid verslag aan van deze Fransman. Nog geen abonnee? Klik bovenaan deze website op het tabblad abonnement voor meer informatie. Of E-mail naar post@atw.nl