Terug naar het overzicht

Truckland organiseert open dagen met Renders Trailers in Tilburg

Gepubliceerd op 23-10-2019 09:27 uur

De samenwerking tussen de Truckland Group en Renders Trailers uit het Belgische Beerse gaat een volgende fase in met als belangrijke onderdelen: nieuwe, innovatieve producten, een verdere uitrol van de sales- en aftersalesactiviteiten in combinatie met een exclusief op getrokken materieel gerichte afdeling binnen Truckland. Deze vernieuwingen toonde Truckland tijdens de Renders open dagen die onlangs in de vestiging in Tilburg werden gehouden. Tevens verzorgt Truckland Group diverse lease- en verhuuropties om het pakket zo compleet mogelijk te maken. 


Op basis van een decennialange ervaring met het ontwerpen en bouwen van getrokken materieel, legde Renders Trailers zich alweer enige tijd geleden toe op de markt van containerchassis. Eigen engineering, gekoppeld aan gebruikerservaringen zet de onderneming om naar branchegerichte transportoplossingen. “Het huidige -in Turkije gebouwde- robuuste productgamma kent in totaal vijf basisuitvoeringen, variërend van de Euro 100 tot en met de Euro 1000”, legt Roger Lemaire van Renders Trailers uit. “Technisch gezien gaat het dan om de standaardversie met drie starre assen tot en met een LZV-configuratie. De meest populaire uitvoeringen zijn de Euro 800 en Euro 925. Oftewel; het middenschuiver multi-chassis en de kontschuiver waarmee zelfs een 45 ft container volgens de wettelijke norm en evenwijdig aan het achter-portaal vervoerd kan worden”. Door het gebruik van een extra stevige staalsoort (700 MC i.p.v. de gebruikelijke 52) is het geheel extra robuust en sterk. Overigens kiest Renders Trailers bij de bouw voor componenten van vertrouwde merken zoals Jost, SAF en Wabco, die eveneens bijdragen aan een zorgeloze inzet leveren. 

 

Optiemogelijkheden

Standaard zijn de chassis’ in iedere RAL-kleur leverbaar, waarbij het staal eerst gestraald wordt, met hi-sinc (metalliseren) wordt bewerkt en vervolgens in de gekozen kleur gespoten. Gegalvaniseerde uitvoeringen zijn optioneel leverbaar. De optielijst vermeldt verder onder andere: een of twee liftbare assen, maar ook een verschuifbare tafel, waarmee loodzware 20 ft containers iets meer naar voren of achteren verplaatst kunnen worden om tot de juiste aslast te komen. Dit maakt het een extra hulp bij het laden en lossen van de container. Inmiddels is ook een LZV-koppeldeel ontwikkeld en beschikbaar, met plaats voor een 20 ft container in combinatie met de genoemde schuiftafel. Met die tafel in de voorste stand, komt de koppelschotel vrij voor een oplegger met een maximale lengte van 13,60 meter. Op die manier zijn passende, robuuste en gebruiksvriendelijke transportoplossingen (tot 60 ton in NL) mogelijk voor een enkele of dubbele 20 fter, een 30 ft, 40 ft al dan niet als High Cube en/of een 45 ft container. Waarbij op distributie gerichte ondernemers, die veel moeten wisselen naast de schuiftafel ook kunnen kiezen worden voor pneumatisch optrekkende en dalende steunpoten. ADR-goedkeuringen zijn probleemloos te verkrijgen en ook een Gen-set past op het chassis.