Terug naar het overzicht

Uber Freight versnelt betalingen voor hulpgoederen

Gepubliceerd op 30-04-2020 07:47 uur

Uber Freight wil vervoerders en verladers helpen 'de essentiële goederen in beweging te houden'. Het bedrijf biedt versnelde betalingen aan voor vervoerders van 'hulpgoederen', om de cashflow te ondersteunen. Sinds het begin van de coronacrisis in Europa heeft Uber Freight geholpen met het verplaatsen van hulpgoederen, waaronder voedsel, water, persoonlijke beschermingsmiddelen en medische hulpmiddelen. Uber Freight versnelt nu de betalingen aan vervoerders die ten minste één lading hulpgoederen per week vervoeren. Dit om de cashflow van de vervoerder te ondersteunen en de operationele kosten te helpen dekken. Vervoerders die hiervoor in aanmerking komen, worden tot 1 juni 2020 twee keer per week betaald.


Om alle vervoerders te helpen chauffeurs te beschermen, biedt Uber Freight financiële ondersteuning voor de kosten van persoonlijke beschermingsmiddelen, zoals handgels, desinfectiedoekjes, wegwerphandschoenen en gezichtsmaskers. De kosten hiervoor worden tot 100 euro per week vergoed, voor beschermingsmiddelen die tot 23 april 2020 zijn gekocht. Chauffeurs kunnen een terugbetaling aanvragen via de Uber Freight helppagina.
Uber Freight maakt gebruik van technologie genaamd Saved Lanes; te vinden in het webportaal van Uber Freight. Hiermee kunnen vervoerders en chauffeurs nu ook terugkerende transporten zoeken en opslaan op basis van voorkeuren. Inclusief ophaal- en inleverlocatie en ophaaldatum. Vervoerders worden automatisch op de hoogte gebracht wanneer er overeenkomende ladingen beschikbaar zijn.
Daarnaast geeft Uber Freight vervoerders en chauffeurs informatie over Covid-19. Dit omvat recente informatie over reisbeperkingen van de International Road Transport Union, Mobility and Transport department bij de Europese Commissie en het International Transport Forum. Bovenstaande initiatieven zijn aanvullend op de normale service en ondersteuning van Uber Freight. Zo kunnen vervoerders altijd met iemand contact opnemen terwijl ze onderweg zijn.
Tom Christenson van Uber Freight: "De veiligheid en gezondheid van vervoerders, chauffeurs en hun activiteiten, is topprioriteit voor Uber Freight. We hopen dat deze initiatieven hulp bieden om chauffeurs te beschermen. We blijven in deze tijd zoeken naar manieren om de bedrijven te ondersteunen die de toeleveringsketens soepel laten lopen en onze samenleving bevoorraden."