Maxus pakt door in Nederland en breidt de line-up van volledig elektrische bedrijfswagens opnieuw verder uit. Na de eDeliver3 – een compacte bestelwagen – en de grote eDeliver9 lanceert Maxus nu de eDeliver7, die vanaf januari 2024 leverbaar wordt. Deze middelgrote Cargo Van vult het gat tussen de eDeliver3 en eDeliver9 op. Daarmee levert Maxus nu al een compleet gamma van CO2-uitstootvrije bestelwagens dat geheel is voorbereid op de naderende emissievrije milieuzones die met ingang van 2025 op grote schaal in steden worden doorgevoerd. Op korte termijn breidt Maxus het elektrische bedrijfswagengamma bovendien nog verder uit. met een elektrische pick-up.
Met de eDeliver7 levert Maxus vanaf januari 2024 een nieuwe, volledig elektrisch aangedreven bestelbus in de klasse van de middelgrote bestelwagens tot 3,5 ton. Met een actieradius tot 365 kilometer (WLTP gecombineerd) introduceert Maxus daarmee een zeer bruikbaar alternatief in deze klasse, met ruimschoots voldoende rijbereik voor een efficiënte dag in en rondom de grote steden, en daarbuiten. En mocht dat onverhoopt niet genoeg blijken, dan laadt de eDeliver7 in 15 minuten tijd zo’n 100 kilometer aan extra bereik bij (DC 20-80%: 43 minuten).
De Maxus eDeliver7 wordt aangedreven door een krachtige elektromotor met een vermogen van 150 kW (204 pk) en een maximumkoppel van 330 Nm. Daarmee mengt hij zich vlot en soepel door het verkeer in en rondom de stad, waarbij de eDeliver7 keuze biedt uit drie rijmodi: Eco, Normal en Power. Maxus koppelt die elektromotor naar wens en afhankelijk van de behoefte aan een 77 of 88 kWh groot accupakket. Die eerste brengt het qua actieradus tot 320 kilometer, de 88 kWh-versie komt zelfs tot 365 kilometer ver (WLTP gecombineerd).
Maxus presenteeert elektrische eDeliver7
Gepubliceerd op 07-11-2023 10:45 uur