Terug naar het overzicht

Simon Loos en Peter Appel gaan fuseren

Gepubliceerd op 27-11-2020 07:51 uur

De logistieke dienstverleners Simon Loos en Peter Appel Transport bundelen in 2021 hun krachten en gaan samen verder als Simon Loos. Hierdoor verdubbelt de nieuwe firma qua grootte en verstevigt het haar positie in de top 20 logistieke dienstverleners van Nederland. Beide bedrijven zijn voornamelijk gespecialiseerd in foodretail en foodservice.

 

Peter Appel licht toe: ‘Wij anticiperen op het logistieke landschap en de eisen van morgen. Deze samenvoeging stelt ons in staat om gezamenlijk nog meer te investeren in kwaliteit, digitalisering, specialisatie en verduurzaming. Zo sorteren we proactief voor op een succesvolle en bestendige toekomst en groeien we mee met de behoeften van onze klanten.’ Wat vooral opvalt bij de fusie zijn de overeenkomsten tussen de twee bedrijven. Beide organisaties zijn niet alleen ongeveer even groot, ook hun specialisaties in foodretail en foodservice zijn gelijk. Zelfs het klantenbestand komt voor een groot deel overeen. Simon Loos: ‘Onze bedrijven sluiten naadloos op elkaar aan. Deze stap is dan ook meer dan logisch met het vizier op morgen. En het biedt tevens allerlei nieuwe mogelijkheden voor onze klanten, partners en medewerkers.’

 

Bovendien zijn beide CEO’s neven uit de bekende transport familie Loos, wat leidde tot de keuze voor de naam van de nieuwe fusie organisatie. Peter Appel: ‘Juist vanwege onze Loos familieband en het feit dat Simon Loos al meer dan 80 jaar een vertrouwde naam is in logistiek Nederland, hebben we besloten om gezamenlijk verder te gaan als Simon Loos en geen nieuwe naam te lanceren.’ Met het nieuwe Simon Loos ontstaat een organisatie met meer dan 3.000 medewerkers en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan 60 standplaatsen in heel Nederland. Beide directeuren blijven leidinggeven aan het gefuseerde familiebedrijf met als doel om optimaal gebruik te maken van de kennis, kwaliteit en cultuur van beide bedrijven.