Terug naar het overzicht

Baan Twente beste Mercedes-Benz dealer

Gepubliceerd op 17-03-2021 08:54 uur

Mercedes-Benz dealer Baan Twente is uitgeroepen tot ‘Best Dealer 2020’. Van alle Nederlandse Mercedes-Benz dealers scoorde het bedrijf het hoogst op de zogeheten Dealer Score Card. Hierbij worden belangrijke punten als service, klanttevredenheid en verkoopaantallen beoordeeld. Mercedes-Benz dealer Louwman in Tilburg werd onderscheiden met de ‘Best Customer Loyalty 2020’-award. Beide prijzen werden bij de dealers uitgereikt door Jorg Roelofs, Manager Network Development van Mercedes-Benz Nederland B.V.

 

Stimuleren en motiveren

Het dealernetwerk van Mercedes-Benz Cars Nederland is de klant graag op alle vlakken uitstekend van dienst. De ‘Best Dealer’-award stimuleert en motiveert het dealernetwerk en wordt jaarlijks door Mercedes-Benz Nederland uitgereikt aan dealers die zich onderscheiden door topprestaties. Voor de toekenning van de awards maakt Mercedes-Benz gebruik van een Dealer Score Card. Deze laat op basis van een toetsing van 12 maanden zien hoe de Nederlandse Mercedes-Benz dealers presteren op het gebied van service, klanttevredenheid en verkoopaantallen. Bovendien hebben de Mercedes-Benz rijders een belangrijke inbreng: zij kunnen zich uitspreken over de kwaliteit van de service én verbeterpunten aangeven. Op deze manier hebben zij een actieve rol in het verder verbeteren van de dienstverlening van hun merk.

 

Baan Twente ‘Best Dealer 2020’

Baan Twente sprong eruit met zeer hoge scores op de Dealer Score Card van 2020. Het bedrijf heeft daarmee de ‘Best Dealer 2020’-award in de wacht gesleept en mag zich een jaar lang de beste Mercedes-Benz dealer van Nederland noemen. Directieleden Gerd van der Kolk en Gert-Jan Baan kregen de trofee overhandigd door Jorg Roelofs en meldden aansluitend het volgende: “Wij werken met een team van loyale en betrokken medewerkers. Klanten doen bij ons zaken met mensen die ze kennen. Goede service en een persoonlijke benadering zijn voor ons vanzelfsprekend. Ondanks dat het een ander jaar was dan voorzien, hebben we ervoor gezorgd dat de klant zich thuisvoelt bij Mercedes-Benz. We zien deze award als een prachtige beloning voor alle inspanningen van onze medewerkers.”

 

Louwman Mercedes-Benz Tilburg: ‘Best Customer Loyalty 2020’-award

De Tilburgse vestiging van Mercedes-Benz dealer Louwman werd onderscheiden met de ‘Best Customer Loyalty 2020’-award. De basis hiervoor is een beoordeling van klanten. Zij geven over een periode van drie jaar aan hoe ze de dienstverlening op het gebied van zowel sales als after sales beoordelen – van het verkoopgesprek via de aflevering tot het reguliere onderhoud en de afwikkeling van eventuele schades. Marc Spijker, Directeur Cars van Louwman Mercedes-Benz bij de overhandiging van de award: “Ik ben er ongelooflijk trots op dat onze klanten de service en persoonlijke benadering van Team Tilburg zo bijzonder waarderen. Deze prijs is een bewijs dat we de klant altijd centraal stellen en het motiveert ons team – ook op de andere vestigingen – om deze servicegerichte aanpak in de toekomst te blijven toepassen.”
In de categorie ‘Best Customer Loyalty 2020’ behaalde Auto Wüst in Oud-Beijerland de tweede positie en was de derde plek voor Wensink in Leeuwarden.

 

Online en offline merkbeleving

Jorg Roelofs, Manager Network Development van Mercedes-Benz Nederland B.V., reikte de awards persoonlijk uit bij de dealers. Hij complimenteerde de dealers met de resultaten en zei daarbij het volgende: “De ‘Best Dealer’-awards inspireren en motiveren onze dealers en hun medewerkers tot topprestaties. Met premium producten en service van het hoogste niveau streeft onze organisatie immers naar de hoogste klanttevredenheid. We zijn trots op de hoge cijfers die klanten aan hun dealerbedrijf geven en werken, samen met onze dealerorganisatie, met online en offline serviceconcepten aan een nog betere merkbeleving in de toekomst.”