Terug naar het overzicht

BusinBedrijf.nl gaat door onder de naam Vehikit

Gepubliceerd op 03-10-2023 06:39 uur

Specialist in bedrijfswageninrichting BusinBedrijf.nl gaat verder als Vehikit. De one-stop-webshop voor de inrichting van zakelijke voertuigen is sinds 2012 actief in de automotive branche in Nederland. De naamsverandering en nieuwe merkuitstraling benadrukken de internationale groei en professionalisering van de specialist. “Na de succesvolle internationale uitbreidingen naar België, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland en Oostenrijk onder de naam Vehikit, is het nu echt tijd om één sterk Europees merk neer te zetten”, verklaart Mark van den Born, oprichter en CEO van Vehikit.

 

Actief in 20 landen in 2030

Met een assortiment van ruim 25.000 specialistische artikelen - van antidiefstal tot laadruimtebescherming, daktransport en kastinrichting - bedient Vehikit professionals in ruim 15 sectoren, waaronder beveiliging, bouw, bezorging en installatie. Met het brede aanbod van verschillende versies en merken van bijna ieder product, biedt Vehikit opties voor ieder segment en ieder budget. Ook het aantal montagepartners in binnen- en buitenland neemt gestaag toe. Van den Born licht toe: “Met ons grote, specialistische aanbod kunnen we iedere professional met een bedrijfswagen goed van dienst zijn, vanuit één online bestemming. Het is onze missie om een van oudsher traag, ingewikkeld en ontransparant proces te versnellen en versimpelen. Onze aanhoudende groei laat zien dat we daarmee op de goede weg zijn. We zijn momenteel al marktleider in Europa en hebben het doel gesteld om in 2030 actief te zijn in 20 landen.”

 

Innoveren in een traditionele markt 

Van den Born startte de webshop ruim een decennium geleden, bewapend met jarenlange ervaring vanuit familiebedrijf Van den Born Carrosserie, dat opgericht werd in 1840. Het idee om een traditioneel ‘offline’ dienstverlening te verschuiven naar een online omgeving werd in eerste instantie wat sceptisch ontvangen door sommige marktkenners, volgens Van den Born. “Toch werd het idee om bedrijfswagenuitrusting van A tot Z online te regelen bijzonder goed ontvangen. Met name ZZP’ers, MBK-bedrijven en fleetmanagers, waarbij de bestelbus de kern van de bedrijfsvoering is, wisten de website snel te vinden.”

 

Inspelen op marktbehoeften

Uit een enquête die Vehikit in augustus 2023 uitzette onder 70 Nederlandse, Belgische,  Franse en Duitse ZZP’ers en MKB-ers die in bezit zijn van een bedrijfsbus, blijkt dan ook dat 88 procent het liefst bedrijfswagenuitrusting online koopt. Ruim 80 procent gaf aan minstens uren tijd te besparen door hun voertuig online in te richten, in plaats van een fysieke winkel of garage te bezoeken. Tijdsbesparing is volgens hen dan ook de grootste winst, en volgens 91 procent heeft dat te maken met de flexibiliteit om bestellingen te plaatsen op een moment dat voor hen uitkomt. De nieuwe slogan van Vehikit, “fits your van, saves you time”, sluit dan ook naadloos aan bij de marktbehoeften.