Terug naar het overzicht

D-TEC toont nieuw 20 ft tankcontainerchassis

Gepubliceerd op 22-04-2020 07:22 uur

Twee jaar geleden introduceerde trailerbouwer D-TEC een nieuw 20/30 ft tankcontainerchassis. Om het programma compleet te maken, komt D-TEC in april met een 20 ft tankcontainerchassis. ‘Met een leeggewicht vanaf 2.950 kilo sluiten wij goed aan bij het deel van de transportmarkt dat rijdt met 20ft tankcontainers en swapbodies. Bij het ontwerp keken we tevens kritisch naar lage onderhoudskosten en gebruikersgemak. Niets voor niets luidt onze slogan: “Lift up your profit!”’ aldus algemeen directeur Gerrit van Vlastuin.

 

Laag leeggewicht

Een laag leeggewicht vormt voor D-TEC altijd een belangrijk speerpunt bij trailerontwikkelingen. Zo ook bij de productontwikkeling van het 20ft chassis. Van Vlastuin: ‘We hebben meer dan 25 jaar ervaring met de productie van lichtgewicht en multifunctionele containerchassis, zoals de bekende Flexitrailer die door heel Europa rijdt. In combinatie met de toepassing van hoge treksterke staal zijn wij nu ook in staat om een lichtgewicht 20 ft tankcontainerchassis te produceren. De achterzijde van de trailer is uniek met de versprongen ‘traptreden’ om gemakkelijk naar boven te klimmen en de tank te controleren. De open achterzijde zorgt ervoor dat de chauffeur gemakkelijk de slangen aan kan sluiten. ‘Dit nieuwe chassis sluit goed aan bij de wensen in de markt, een markt waarin veiligheid en gebruikersgemak steeds belangrijker worden.’

 

Lage onderhoudskosten

De robuuste vormgeving en eenvoudige bediening springen in het oog bij dit nieuwe 20ft chassis. ‘We monteerden de verlichting aan de achterzijde op een aparte plaat, om aanrijschade te voorkomen. Eenvoud staat dan ook voorop bij D-TEC, zowel in constructie als in bediening. Om die reden bevatten de containerchassis weinig servicedelen en als gevolg daarvan zijn de onderhoudskosten laag.' Bij het ontwerp hield D-TEC eveneens rekening met de inzetbaarheid in geheel Europa. Met als resultaat een optimale gewichtsverdeling voor de verschillende landen van zowel acht als negen ton per as. ‘Optioneel kunnen we in combinatie met schijfremassen de laatste as als stuuras uitvoeren, hier is in sommige Europese landen veel vraag naar’, besluit Van Vlastuin.