home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 
Men onderschat kracht economie Oost-Europa
Dinsdag 10 Oktober 2017, 10:40 uur.

Nergens in Europa groeit de economie zo snel als in Oost-Europa. Dat is al meerdere jaren zo. Nederland onderschat de kracht hiervan. Daardoor lopen we niet alleen kansen mis, ook snoept Oost-Europa steeds meer business van ons af. De auto-industrie is daarvan een goed voorbeeld.
 
Lees verder....

Lokaal vervoer door buitenlanders komt beperkt voor

Lokaal vervoer van goederen door buitenlandse vrachtwagens komt beperkt voor. Dit blijkt uit controles door de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) in de havengebieden van Rotterdam en Amsterdam en het luchthavengebied rond Schiphol. De ILT controleerde 361 buitenlandse vrachtwagens. Lees verder...

Heuver sloot 2016 succesvol af

2016 was voor Heuver Bandengroothandel een bijzonder jaar. Centraal stonden onder andere het 50-jarig jubileum en de verdieping van het contact met klanten. Het resultaat over 2016 kwam wat betreft de omzet, in een zware markt met veel prijsdruk gemiddeld 5% hoger uit dan in 2015. Heuver investeerde in mensen, online tools en het magazijn. Zodat alle klantenwensen snel en optimaal afgehandeld konden en kunnen worden. Het jaar was voor Heuver het jaar van de volgende fase, maar met volop kansen voor de toekomst. Lees verder...

Nederland duurste dieselland van Europa

Nederlandse dieselrijders betalen het meeste voor hun auto. Met gemiddelde maandlasten van bijna € 700 is het rijden van een dieselauto in Nederland bijna twee keer zo duur als in Hongarije (€ 369), maar ook flink duurder dan in het Verenigd Koninkrijk (€ 435). Vooral de autobelastingen zijn in Nederland het hoogst. Voor benzineauto’s zit Nederland in de top zes van duurste landen. Dit blijkt uit de LeasePlan Car Cost Index 2016, een recente studie naar de totale autokosten van benzine- en dieselauto’s in 24 Europese landen. Lees verder...

 
Achterblijvende mobiliteit remt economische groei

De vandaag gepresenteerde Nationale Markt en Capaciteit Analyse (NMCA) van het ministerie van Infrastructuur en Milieu bevestigt de noodzaak van een ingrijpend mobiliteitsbeleid. Alleen bij uiterst lage economische groei blijft het congestieniveau op het huidige niveau. Een kleine toename in economische activiteit is al genoeg om Nederland vast te doen lopen, met forse economische schade tot gevolg. Om gemiddeld 2% groei te kunnen realiseren is een stevig mobiliteitsbeleid nodig, meent werkgeversorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV). Zonder ingrijpende maatregelen op het terrein van mobiliteit zal de economische vooruitgang van Nederland stagneren.

Lees verder....


In ander nieuws...

PACCAR behaalt zeer goede jaaromze...

Belastingvoordeel duurzame transpo...

Nederlandse economie in 2017 in la...

Geschat teveel betaalde bedrag +- ...

Europese bandenverkopen verslechte...

TLN en EVO lanceren het keurmerk P...

Dalende transportprijzen door grot...

Files kosten Nederland 852 miljoen...

Nederlandse export minder toekomst...

PACCAR kondigt uitstekende resulta...

Transportsector verwacht verdere g...

Calais: vijf ton schade per dag vo...

© Atw.nl - Copyright 2006-2017, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
Knapen
Capriël Nederland
terberg
Scania Trucks
vdl
Middelbos
Van Schaften Trucks
diesel technic
DHS
timocom
advertise
Hoornweg
snapon
Trucks.nl
D-tec
Anema Trucks & Spare Parts
autec
Kohl