home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 07 Maart 2019, 14.47 uur


Volvo introduceert I-Save techniek

Om brandstofbesparingen te kunnen blijven leveren, introduceert Volvo Trucks nu de Volvo FH met I-Save. De combinatie van de nieuwe D13TC-motor met verbeterde brandstofbesparende functies zorgt voor een oplossing die de brandstofkosten met maximaal 7% verlaagt zonder dat dit ten koste gaat van de rijeigenschappen, aldus het Zweedse vrachtautomerk. De vraag naar vervoer neemt overal in Europa toe. Vervoerders blijven echter geconfronteerd worden met stijgende dieselprijzen die de winstgevendheid onder druk zetten.

“De Volvo FH met I-Save is ons antwoord op deze uitdaging. Het is een complete oplossing waarin onze nieuwste technologieën worden gecombineerd om het brandstofverbruik op de lange afstanden aanzienlijk te verminderen. En dit zonder concessies te doen aan de rijeigenschappen”, zegt Roger Alm, President Volvo Trucks. De kern van de Volvo FH met I-Save is de nieuwe, hypermoderne D13TC, de meest brandstofefficiënte motor voor lange afstanden van Volvo Trucks ooit. De motor heeft zuigers met een gepatenteerd, gegolfd binnenwerk die de verbranding verbeteren en de efficiency verhogen door warmte en energie naar het midden van de cilinders te leiden. Overtollige energie in de uitlaatgassen wordt vervolgens gebruikt om de motor aan te drijven via de Turbo Compound-unit. Dit is een extra turbine die in de uitlaatgasstroom is geplaatst.

De D13TC-motor produceert tot 300 Nm extra koppel, wat inhoudt dat er minder toeren en brandstof nodig zijn om een constante snelheid aan te houden in het snelwegverkeer. Het is de ideale oplossing voor klanten in het nationaal of internationaal transport met hoge jaarkilometrages. Andere kenmerken van I-Save zijn onder meer de nieuwe brandstofefficiënte achterassen en een verbeterd I-See-systeem op basis van kaarten dat hellingen verderop in de route analyseert en het rij- en schakelgedrag daarop aanpast. De gecombineerde efficiencywinst van al deze opties kan leiden tot besparingen op de brandstofkosten tot 7% vergeleken met een D13 Euro 6 Step D-motor*.

“We hebben elk aspect van I-Save afgestemd op internationale transportbedrijven, met name voor trucks die gewoonlijk meer dan 120.000 km per jaar rijden”, zegt Mats Franzén, Powertrain Strategy Director bij Volvo Trucks. “Hoe meer kilometers ze rijden, hoe meer ze kunnen besparen. Het is een krachtige motor die een zeer zuinige en soepele rijervaring oplevert.” De Volvo FH met I-Save is vanaf 11 maart 2019 verkrijgbaar op de Europese markten.

*D13TC Euro 6 Step D met het LH-brandstofpakket (I-Save) versus D13 eSCR Euro 6 Step.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor

Nieuw magazine van Auto- en Transportw...

Continental heeft EU-goedkeuring voor ...

Trailerbouwer Van Eck Beesd failliet v...

Bronsema kiest voor Scania vrachtwagen

Stilstand dreigt voor nieuwe vrachtauto's

Volvo introduceert I-Save techniek

Nieuwe Scania-motoren op bauma geprese...

Paul Haverkamp nieuwe Algemeen Directe...

D-TEC toont kipper met een aluminium b...


Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor
Zo langzamerhand begint ook 'elektrisch' in bestelautoland een steeds prangender onderwerp te worden. Op de Autosalon in Geneve liet Mercedes-Benz een nieuwe elektrische MPV zien, de EQV. Het is het zusje van de vernieuwde V-Klasse die er samen met de Vito ook stond. De belangrijkste vernieuwing voor beide: een diesel topmotorisering. Daarnaast, als voorbode op het elektrische geweld,

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

baat
Trailned
HEBIC
rino
facebook
terberg
Capriƫl Nederland
Cuppers
rdd
Hoornweg
Trucks.nl
scania
Middelbos
Autoboek International
vdl
almic
advertise
snapon