home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 18 Februari 2019, 15.20 uur


Meer zware bedrijfswagens geregistreerd in januari

De cijfers voor januari 2019 van de registratie van bedrijfsvoertuigen laat een aantal opvallende zaken zien. Voor de lichte bedrijfswagens begint 2019 minder goed, want er zijn 3 procent minder lichter bedrijfswagens in januari 2019 dan in januari 2018 geregistreerd. Opvallend is dat er in december 2018 een toename van registraties was en in januari 2019 niet. Een aanwijsbare reden lijkt hier niet voor te zijn.

Na lagere registraties in november 2018 en december 2018 laat januari 2019 weer een groei van het aantal registraties voor zware bedrijfswagens zien. In januari zijn er 11 procent meer zware bedrijfswagens geregistreerd dan in januari 2018. Bij de trekkers was de toename van de registraties in januari 10 procent. De top drie van merken bestond uit DAF (36 procent), Scania (21 procent) en Volvo (19 procent). Bij de bakwagens zien we in januari een groei van het aantal registraties, de toename is 9 procent. Het dipje dat er in december te zien was is hiermee weer gladgestreken. Bij de bussen was de stijging erg groot, namelijk 69 procent. Maar het aantal geregistreerde voertuigen is lager vergeleken met de trekkers en bakwagens. Namelijk 76 stuks in januari 2019 en 45 stuks in januari 2018.
In januari 2019 zijn er 119 minder opleggers geregistreerd dan in januari 2018, een daling van 7 procent. Marktleiders zijn Krone (32 procent), Schmitz (25 procent) en D-tec (6 procent). In januari had 35 procent van de geregistreerde opleggers een huifopbouw. Bij de zware aanhangwagens zijn er in januari 2019 18 stuks meer geregistreerd dan in januari 2018. Een stijging van 18 procent. 30 procent van de zware aanhangwagens die in januari geregistreerd zijn, had de inrichting afneembare bovenbouw, gevolgd door de inrichting voor het vervoer van voertuigen (14 procent). In januari 2019 zijn er 50 minder lichte aanhangwagens geregistreerd dan in januari 2018. Dit is een daling van 3 procent. Hapert, Anssems en Henra vormen de top 3. De inrichtingen top drie bestaat uit aanhangwagens met een open laadvloer, neerklapbare zijschotten en kipper.


Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor

Nieuw magazine van Auto- en Transportw...

Continental heeft EU-goedkeuring voor ...

Trailerbouwer Van Eck Beesd failliet v...

Bronsema kiest voor Scania vrachtwagen

Stilstand dreigt voor nieuwe vrachtauto's

Volvo introduceert I-Save techniek

Nieuwe Scania-motoren op bauma geprese...

Paul Haverkamp nieuwe Algemeen Directe...

D-TEC toont kipper met een aluminium b...


Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor
Zo langzamerhand begint ook 'elektrisch' in bestelautoland een steeds prangender onderwerp te worden. Op de Autosalon in Geneve liet Mercedes-Benz een nieuwe elektrische MPV zien, de EQV. Het is het zusje van de vernieuwde V-Klasse die er samen met de Vito ook stond. De belangrijkste vernieuwing voor beide: een diesel topmotorisering. Daarnaast, als voorbode op het elektrische geweld,

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

scania
vdl
almic
Hoornweg
Trailned
baat
terberg
rino
Capriƫl Nederland
Middelbos
facebook
HEBIC
advertise
Autoboek International
Trucks.nl
snapon
Cuppers
rdd