home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 19 November 2018, 13.20 uur


De vraag naar laadruimte in Europa blijft groot

De sterk groeiende economie in de eurozone heeft ook in het derde kwartaal van dit jaar voor een aanhoudend hoge vraag naar transportcapaciteit op de markt gezorgd. “De vraag naar laadruimte is in de zomermaanden nauwelijks gedaald”, zegt Gunnar Gburek, de woordvoerder van TIMOCOM. “De vraag blijft onverminderd groot.”

In de periode van juli tot augustus 2018 werden er op het grootste transportplatform van Europa, dat deel is van het Smart Logistics System van TIMOCOM, 71 transportaanbiedingen tegenover slechts 29 laadruimteaanbiedingen geplaatst. Dat is precies hetzelfde resultaat als in dezelfde periode in 2017. In het derde kwartaal van 2016 was het aanbod van vracht ten opzichte van laadruimte met een verhouding van 55:45 daarentegen veel meer in balans.

Meer dan 40 miljoen vracht- en laadruimteaanbiedingen

Er werden in het derde kwartaal van 2018 in totaal meer dan 40 miljoen (40.836.838) vracht- en laadruimteaanbiedingen op het platform geplaatst dat in heel Europa ongeveer 127.000 gebruikers heeft. Daarbij lag het aantal vrachtaanbiedingen (33.696.838) duidelijk hoger dan het aantal laadruimteaanbiedingen (7.140.018) met een verhouding van 83% tegenover 17%.

“Er was ook dit jaar geen sprake van een dip in de zomer”, zegt Gburek en geeft daarmee commentaar op deze cijfers. In de komende weken wordt er gerekend op een nog hogere seizoensgebonden vraag naar transportcapaciteit. Zo is de 'hete herfst' voor de logistieke sector al begonnen. Te weinig vrachtwagenchauffeurs zijn de voornaamste oorzaak voor het ontoereikende laadruimteaanbod De voornaamste oorzaak voor het ontoereikende laadruimteaanbod in gouden tijden: te weinig vrachtwagenchauffeurs. “De laadruimtes van beschikbare vrachtwagens moeten nog beter worden gevuld en er moet waar mogelijk worden voorkomen dat de laadruimte leeg is”, aldus Gburek. Er kan ook voor meer productiviteit worden gezorgd door files op de wegen en bij de laadperrons te voorkomen en zo onproductieve tijden voor de vrachtwagenchauffeurs zo veel mogelijk te voorkomen. Deze cijfers zijn gebaseerd op de statische gegevens van de transportbarometer van het Smart Logistics System van TIMOCOM, de IT-infrastructuur voor een transportwereld waarin iedereen met elkaar is verbonden. Hier worden dagelijks tot wel 750.000 vracht- en laadruimteaanbiedingen op geplaatst.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor

Nieuw magazine van Auto- en Transportw...

Continental heeft EU-goedkeuring voor ...

Trailerbouwer Van Eck Beesd failliet v...

Bronsema kiest voor Scania vrachtwagen

Stilstand dreigt voor nieuwe vrachtauto's

Volvo introduceert I-Save techniek

Nieuwe Scania-motoren op bauma geprese...

Paul Haverkamp nieuwe Algemeen Directe...

D-TEC toont kipper met een aluminium b...


Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor
Zo langzamerhand begint ook 'elektrisch' in bestelautoland een steeds prangender onderwerp te worden. Op de Autosalon in Geneve liet Mercedes-Benz een nieuwe elektrische MPV zien, de EQV. Het is het zusje van de vernieuwde V-Klasse die er samen met de Vito ook stond. De belangrijkste vernieuwing voor beide: een diesel topmotorisering. Daarnaast, als voorbode op het elektrische geweld,

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Autoboek International
terberg
Hoornweg
HEBIC
snapon
scania
Capriƫl Nederland
almic
Trucks.nl
advertise
rdd
Middelbos
baat
facebook
rino
vdl
Cuppers
Trailned