home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 15 November 2018, 14.56 uur


Knapen trailers last 100% ‘GROEN’

In een Knapen trailer zit meer dan 400 meter lasnaad. Het robotlassen van één trailer kost daarom flink wat stroom. Een gemiddeld huishouden kan daar zelfs twee maanden mee vooruit. Helaas zijn nog steeds grote delen van de Europese maakindustrie afhankelijk van fossiele brandstoffen. Knapen Trailers zette de NEXT step en investeerde in een zonnepark op eigen dak.

Peter Joosten (Directeur): “Een volledig groen productiebedrijf is al jaren mijn ideaalbeeld. Met het zonnepark op eigen dak maken we deze visie werkelijkheid. Een belangrijke ontwikkeling die duidelijk past bij onze koers: Voortaan zijn al onze lassen “groen”.

Constante hoge kwaliteit

Als Europees marktleider in schuifvloertrailers vaart Knapen Trailers haar eigen koers. Zo heeft het bedrijf in 2015 en 2016 al het laswerk geautomatiseerd. De lasnaad heeft zich al decennia lang bewezen als licht en sterk. Het lassen met robots garandeert een constante hoge kwaliteit. Zo ontstaan trailers zonder technisch risico. Dat heet Proven Quality Improved en dat zorgt voor de laagste totaalkosten voor de klanten.

Zonnepark

Het lassen van volledige trailers op zonne-energie is uniek in de trailermarkt. Voor Knapen Trailers is een zonnepark op eigen dak een logisch gevolg van haar eerdere keuze voor robotlassen. Het zonnepark zorgt ervoor dat alle benodigde las-energie “groen” wordt opgewekt. Hieronder valt de energie voor de lasrobots, de handlingrobots, de omdraai inrichtingen, de bewegende mallen, de perslucht en zelfs de afzuiging. Het zonnepark past perfect bij de visie naar een volledig groen productiebedrijf.

Knapen Service en Trailned zelfvoorzienend

Een ander voorbeeld van duurzaam ondernemen is het in 2015 gebouwde pand van Knapen Service en Trailned, welke ook onder de Knapen-paraplu vallen. Dit gebouw is volledig “gas-loos” uitgevoerd. Het verwarmings- en koelsysteem werkt op aardwarmte. Het dak van het pand is uitgevoerd met nog eens 1.200 m² zonnepanelen. Hiermee is het gebouw volledig zelfvoorzienend geworden. De zelf opgewekte groene stroom wordt gebruikt voor de servicewerkplaats, het spare parts magazijn, het buitenterrein, de kantoren en natuurlijk de warmtepomp.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor

Nieuw magazine van Auto- en Transportw...

Continental heeft EU-goedkeuring voor ...

Trailerbouwer Van Eck Beesd failliet v...

Bronsema kiest voor Scania vrachtwagen

Stilstand dreigt voor nieuwe vrachtauto's

Volvo introduceert I-Save techniek

Nieuwe Scania-motoren op bauma geprese...

Paul Haverkamp nieuwe Algemeen Directe...

D-TEC toont kipper met een aluminium b...


Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor
Zo langzamerhand begint ook 'elektrisch' in bestelautoland een steeds prangender onderwerp te worden. Op de Autosalon in Geneve liet Mercedes-Benz een nieuwe elektrische MPV zien, de EQV. Het is het zusje van de vernieuwde V-Klasse die er samen met de Vito ook stond. De belangrijkste vernieuwing voor beide: een diesel topmotorisering. Daarnaast, als voorbode op het elektrische geweld,

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Trucks.nl
vdl
Trailned
Autoboek International
almic
terberg
HEBIC
rdd
facebook
advertise
Cuppers
Middelbos
Hoornweg
rino
scania
snapon
baat
Capriƫl Nederland