home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 30 Oktober 2018, 08.30 uur


DACHSER wint Duitse MVO-award

DACHSER heeft de Duitse MVO-award, in de categorie “Maatschappelijke betrokkenheid” in ontvangst mogen nemen. De prijs werd aangeboden door het CSR-forum. Bernhard Simon, CEO van DACHSER SE en Edgar Marsh, voorzitter van het Presidium van Terre des Hommes in Duitsland, ontvingen de prijs van Brigitta Wortmann, een lid van "The Board of Speakers for Germany’s National Network for Civil Society." “Van onderwijs tot duurzaamheid”: onder dit motto werkt DACHSER sinds 2005 met de kinderhulporganisatie Terre des Hommes in de Noord-Indiase deelstaat Uttar Pradesh. Het project heeft als doel kinderrechten te beschermen, toegang tot scholing en beroepsopleiding te verbeteren en het behoud van natuurlijke hulpbronnen te waarborgen. De inspanningen zijn gericht op het motiveren van jongeren om zich in te zetten voor hun eigen toekomst. Om maatschappelijke betrokkenheid tastbaar te maken voor zijn medewerkers en het brede publiek, heeft DACHSER de krachten gebundeld met Terre des Hommes, om samen hun eerste jongerenuitwisselingsproject in 2017 te lanceren. Als onderdeel van de uitwisseling gingen vijf DACHSER vijf naar de projectgebieden in Uttar Pradesh. In ruil daarvoor kwamen vijf jongeren uit India naar Duitsland, waar ze deelnamen aan een week van evenementen genaamd "So geht Heimat" ("zo gaat het thuis"), georganiseerd door DACHSER, Terre des Hommes en de stad Kempten. De week bevatten diverse culturele evenementen die verschillende concepten van 'thuis' bij elkaar bracht, waarbij Allgäu en India als voorbeeld werden gebruikt. Terre des Hommes en DACHSER hebben ook nog een tweede project gelanceerd. Het doel van dit project is Young Professionals van DACHSER, studenten van het Terre des Hommes-netwerk en een groep jonge mensen uit Livingstone (Zambia) samenbrengen. Brigitta Wortmann licht het besluit van de jury toe: "Deze categorie richt zich op betrokkenheid en de impact ervan op de samenleving. Daarbij is het van belang na te gaan hoe deze betrokkenheid is verankerd in de bedrijfsstrategie, hoe het bedrijf de samenwerking met civiele partners organiseert, hoe het zijn werknemers bij MVO-activiteiten betrekt en/of deze activiteiten voordelen opleveren voor zowel het bedrijf als de maatschappij. "Onze maatschappelijke betrokkenheid in India en daarbuiten in Nepal, Namibië en Brazilië is langdurig", legt Bernhard Simon uit. "De jongerenuitwisseling en de "So geht Heimat" -week in Kempten hebben netwerken en onderlinge uitwisseling niet alleen bevorderd binnen het bedrijf, maar ook onder de burgers van de stad Kempten. Vooral in een tijd waarin de meningen over het onderwerp immigratie erg verdeeld zijn. Ik ben daarom erg blij dat ons integrale MVO-concept vandaag door de jury is erkend."

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Thermo King reikt 2018 Dealer Awards uit

Top 5 ergernissen Nederlandse vrachtwa...

Albert Heijn doet proeven met elektris...

Banden bestelauto's komen slecht uit test

Meer zware bedrijfswagens geregistreer...

Hyva innovaties op bauma

Oud techniek-journalist Hans Kuipers o...

Rotra compenseert CO2 uitstoot 6750 ze...

LNG-teruggaveregeling krijgt vervolg

Infra Relatiedagen 2019 valt in de sma...


Thermo King reikt 2018 Dealer Awards uit
Thermo King, een marktleider in temperatuurbeheerssystemen voor diverse mobiele toepassingen en een merk van Ingersoll Rand, heeft tijdens de jaarlijkse dealerconferentie in Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten, prijzen voor de beste dealers uitgereikt. De onderneming onderscheidde de beste dealers uit de regio's Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) vanwege hun aanzienlijke prestaties in 2018.

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Anema Trucks & Spare Parts
Middelbos
HEBIC
snapon
Trucks.nl
rdd
Capriƫl Nederland
advertise
Trailned
vdl
Cuppers
almic
baat
facebook
scania
Autoboek International
rino
Hoornweg
terberg