home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 03 Oktober 2018, 09.58 uur


Mercedes-Benz Citaro hybrid wint 'Bus van het Jaar 2019'

De Mercedes-Benz Citaro hybrid is verkozen tot ‘Bus van het Jaar 2019’. Tom Terjessen, voorzitter van de internationale jury, overhandigde de award aan Daimler Buses-topman Till Oberwörder tijdens de Duitse vakbeurs IAA. De hybride bus versloeg in de wedstrijd elektrische varianten van busfabrikanten Solaris en Irizar.

“Met deze bus kan zuiniger worden gereden zonder dat er forse investeringen in de infrastructuur nodig zijn. Het is dus de beste oplossing voor het hedendaagse openbaar vervoer”, lichtte jury-voorzitter Terjessen de keuze voor deze bus toe.

Wedstrijd

De ‘Bus of the Year’-wedstrijd wordt jaarlijks vergeven aan de bus die het meeste indruk weet te maken op een internationale jury van experts. De nieuwe hybride bus van Mercedes-Benz werd met name goed beoordeeld in de categorieën spaarzaamheid, innovatie, kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid. “Met de Citaro hybrid helpen we vervoerders om milieustandaarden te behalen en tegelijkertijd voordelig hun operatie uit voeren.”

De jury was bovendien positief over de techniek in deze bus. Hoewel deze bus is uitgerust met een elektrische motor, is dat niet ten koste gegaan van het aantal zitplaatsen in vergelijking met een Citaro op diesel. Verder hoefde het interieur van de bus niet aangepast te worden en vereist de nieuwe motor geen extra onderhoud.

Brandstofbesparing De Duitse busfabrikant belooft in de Citaro hybrid een brandstofbesparing van circa 8,5 procent in vergelijking met een lijnbus die op Euro 6 rijdt. In vergelijking met een bus op Euro 5, loopt die besparing op tot 20 procent. Alle huidige Citaro-modellen kunnen worden ingericht als hybride, net als de meeste andere lijnbussen. De bussen werden een jaar geleden al in de normale dienstregeling beproefd in Emmen. De gemeente sprak destijds haar waardering uit voor deze bus, omdat hiermee een stap gezet kon worden in het verminderen van de CO2-uitstoot zonder dat hiervoor een uitgebreide infrastructuur aangelegd moest worden.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Frankrijk gaat naar veertig ton totaal...

PNO Nederland mikt op groei

CornerEye voor MAN TGS en TGX goedgekeurd

Slimme logistiek kan al 50 procent emi...

NIWO komt graag in contact met Engelan...

Actros SilverStar Edition steelt de sh...

DR!VE bereidt sector Transport en Logi...

IAA 2018, groot, groter grootst !

Uitstel vrijstellingsregeling C-rijbewijs

Ford start productie van elektrische S...


Frankrijk gaat naar veertig ton totaalgewicht
Frankrijk gaat grenzen stellen aan het totaalgewicht van vrachtauto’s. Het land komt met een wetswijziging waardoor het verboden wordt om met 44 ton totaalgewicht vanuit omliggende landen Frankrijk binnen te rijden. Veertig ton wordt het maximum. Binnen Frankrijk geldt 44 ton als maximaal toegestane massa. Op dit moment wordt het ook toegestaan om bijvoorbeeld vanuit België met een dergelijke massa naar Frankrijk te rijden,

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Hoornweg
facebook
HEBIC
Trailned
D-tec
Cuppers
rino
Van Schaften Trucks
vdl
advertise
terberg
DHS
Trucks.nl
Middelbos
Anema Trucks & Spare Parts
snapon
Trailer innovation
Kohl
Capriƫl Nederland