home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 08 Oktober 2018, 11.51 uur


Schmitz Cargobull toonde elektrische koelunit op IAA

Traditiegetrouw is een groot deel van de IAA bestemd voor het getrokken materieel. Het buitenterrein tussen de hallen wordt altijd in beslag genomen door allerhande soorten trailers en opbouwers. Schmitz Cargobull is sinds jaar en dag in dit segment één van de belangrijkste partners van de IAA. Zoals altijd had de Duitse trailerbouwer enkele primeurs te melden.

Schmitz is bezig met de ontwikkeling van een elektrisch koelunit waarvan het een prototype liet zien. Deze s.Cue (electric Semitrailer Cooling Unit) werkt geheel elektrisch en stoot daarom geen emissies uit. Ideaal voor het distributiewerk, aldus Schmitz. De 'normale' S.CU koelunits krijgen vanaf nu een nieuwe common rail dieselmotor die voldoet aan de norm Stage V en verbruiken volgens Schmitz tien procent minder diesel. Een nieuwe interface en verbeterde luchtstroom beloven een constantere temperatuur. Bediening kan eventueel via een smartphone. Het zijn ontwikkelingen die samen komen in de nieuwe S.KO box semitrailer. Behalve de nieuwe geïntegreerde techniek is ook de buitenkant aangepakt. Het front is verstevigd om schade te voorkomen en de isolatie is verder verbeterd. De nieuwe S.KO serie is ook voorzien van het dit jaar geïntroduceerde 'side guard systeem'. Een vouwwand voor de S.KO trailers hoort tegenwoordig tot de mogelijkheden. Op de stand was de eerder dit jaar geïntroduceerde en in Auto- en Transportwereld uitgebreid beschreven S.KI volume tipper trailer te zien. Een aluminium tipper met een 'step frame' dat 160 millimeter lager is en die in totaal 150 kg lichter is.

Door: Jos Haas.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Frankrijk gaat naar veertig ton totaal...

PNO Nederland mikt op groei

CornerEye voor MAN TGS en TGX goedgekeurd

Slimme logistiek kan al 50 procent emi...

NIWO komt graag in contact met Engelan...

Actros SilverStar Edition steelt de sh...

DR!VE bereidt sector Transport en Logi...

IAA 2018, groot, groter grootst !

Uitstel vrijstellingsregeling C-rijbewijs

Ford start productie van elektrische S...


Frankrijk gaat naar veertig ton totaalgewicht
Frankrijk gaat grenzen stellen aan het totaalgewicht van vrachtauto’s. Het land komt met een wetswijziging waardoor het verboden wordt om met 44 ton totaalgewicht vanuit omliggende landen Frankrijk binnen te rijden. Veertig ton wordt het maximum. Binnen Frankrijk geldt 44 ton als maximaal toegestane massa. Op dit moment wordt het ook toegestaan om bijvoorbeeld vanuit België met een dergelijke massa naar Frankrijk te rijden,

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

rino
Van Schaften Trucks
Trailned
DHS
Kohl
advertise
facebook
HEBIC
snapon
Anema Trucks & Spare Parts
Hoornweg
D-tec
Capriƫl Nederland
Trucks.nl
terberg
Middelbos
vdl
Cuppers
Trailer innovation