home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 03 Oktober 2018, 15.38 uur


Betterflow systeem zorgt voor verlaging brandstofverbruik en CO2-reductie

De grote doosachtige structuur en de hoge, brede voorkant van de vrachtwagens bieden de lucht een enorm aanvalsoppervlak. De resulterende luchtturbulentie aan de achterkant van de trailer werkt bijna als een remparachute. Versnelt de truck, dan neemt de weerstand exponentieel toe. Een geoptimaliseerde aerodynamica van de oplegger gaat echter het effect tegen en verlaagt het brandstofverbruik en dus ook de CO₂-uitstoot.

Dat is precies waar het Betterflow achtervleugelsysteem tot zijn recht komt. Het volledig automatische systeem opent bij een snelheid van 60 km/u zonder tussenkomst van de bestuurder. Het vermindert de luchtdruk en gegenereerd luchtwervelingen aan de achterzijde en verbetert zo de aerodynamische kwaliteit van de trailer. De luchtweerstandscoëfficiënt (CW-waarde) neemt met ongeveer 9% af. Iets meer dan een derde van het dieselverbruik is nodig voor een trekker-trailer om zijn eigen luchtweerstand te overwinnen. Door het optimaliseren van de aerodynamica van de trailer wordt zowel het totale dieselverbruik als de CO₂-uitstoot verlaagd. Voor meer informatie, ga naar website www.betterflow.com.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Frankrijk gaat naar veertig ton totaal...

PNO Nederland mikt op groei

CornerEye voor MAN TGS en TGX goedgekeurd

Slimme logistiek kan al 50 procent emi...

NIWO komt graag in contact met Engelan...

Actros SilverStar Edition steelt de sh...

DR!VE bereidt sector Transport en Logi...

IAA 2018, groot, groter grootst !

Uitstel vrijstellingsregeling C-rijbewijs

Ford start productie van elektrische S...


Frankrijk gaat naar veertig ton totaalgewicht
Frankrijk gaat grenzen stellen aan het totaalgewicht van vrachtauto’s. Het land komt met een wetswijziging waardoor het verboden wordt om met 44 ton totaalgewicht vanuit omliggende landen Frankrijk binnen te rijden. Veertig ton wordt het maximum. Binnen Frankrijk geldt 44 ton als maximaal toegestane massa. Op dit moment wordt het ook toegestaan om bijvoorbeeld vanuit België met een dergelijke massa naar Frankrijk te rijden,

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Anema Trucks & Spare Parts
advertise
facebook
DHS
Trailer innovation
Trailned
Hoornweg
Cuppers
terberg
Capriƫl Nederland
Van Schaften Trucks
rino
Trucks.nl
HEBIC
snapon
vdl
Kohl
Middelbos
D-tec