home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 03 Oktober 2018, 15.38 uur


Betterflow systeem zorgt voor verlaging brandstofverbruik en CO2-reductie

De grote doosachtige structuur en de hoge, brede voorkant van de vrachtwagens bieden de lucht een enorm aanvalsoppervlak. De resulterende luchtturbulentie aan de achterkant van de trailer werkt bijna als een remparachute. Versnelt de truck, dan neemt de weerstand exponentieel toe. Een geoptimaliseerde aerodynamica van de oplegger gaat echter het effect tegen en verlaagt het brandstofverbruik en dus ook de CO₂-uitstoot.

Dat is precies waar het Betterflow achtervleugelsysteem tot zijn recht komt. Het volledig automatische systeem opent bij een snelheid van 60 km/u zonder tussenkomst van de bestuurder. Het vermindert de luchtdruk en gegenereerd luchtwervelingen aan de achterzijde en verbetert zo de aerodynamische kwaliteit van de trailer. De luchtweerstandscoëfficiënt (CW-waarde) neemt met ongeveer 9% af. Iets meer dan een derde van het dieselverbruik is nodig voor een trekker-trailer om zijn eigen luchtweerstand te overwinnen. Door het optimaliseren van de aerodynamica van de trailer wordt zowel het totale dieselverbruik als de CO₂-uitstoot verlaagd. Voor meer informatie, ga naar website www.betterflow.com.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Rijden met nieuwe Actros: veel nieuwe ...

Nieuwste Kinglifter is voor Ter Laak Heino

ReinigingsDemoDagen van start op nieuw...

De nieuwe Opel Movano

Scania viert 50 jaar V8 met een bijzon...

Rotterdam schrapt ontheffing milieuzon...

Code 95 voor schuifvloer-chauffeurs

Het Tekno Event 2019 komt er weer aan

Stralis X-Way met VDL Haakarm voor RCK

DACHSER test vrachtwagens op aardgas


Rijden met nieuwe Actros: veel nieuwe techniek
De nieuwe Mercedes-Benz Actros werd verleden jaar geïntroduceerd in Berlijn en was hierna met de nieuwe 'Mirrorcams' te zien op de IAA in Hannover. De eerste auto's worden zo langzamerhand afgeleverd. De De Actros moest perfect worden, vandaar dat het wat langer duurde. Maar met alle assistentiesystemen die autonoom rijden op level 2 mogelijk maken, zou je haast kunnen stellen dat het het wachten waard is.

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

Middelbos
Hoornweg
rdd
meiller
Trailned
vako
snapon
Sluitsnel
almic
Autoboek International
HEBIC
scania
terberg
Capriƫl Nederland
facebook
Knapen
Trucks.nl
Cuppers
advertise
rino
vdl