home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 03 Oktober 2018, 15.38 uur


Betterflow systeem zorgt voor verlaging brandstofverbruik en CO2-reductie

De grote doosachtige structuur en de hoge, brede voorkant van de vrachtwagens bieden de lucht een enorm aanvalsoppervlak. De resulterende luchtturbulentie aan de achterkant van de trailer werkt bijna als een remparachute. Versnelt de truck, dan neemt de weerstand exponentieel toe. Een geoptimaliseerde aerodynamica van de oplegger gaat echter het effect tegen en verlaagt het brandstofverbruik en dus ook de CO₂-uitstoot.

Dat is precies waar het Betterflow achtervleugelsysteem tot zijn recht komt. Het volledig automatische systeem opent bij een snelheid van 60 km/u zonder tussenkomst van de bestuurder. Het vermindert de luchtdruk en gegenereerd luchtwervelingen aan de achterzijde en verbetert zo de aerodynamische kwaliteit van de trailer. De luchtweerstandscoëfficiënt (CW-waarde) neemt met ongeveer 9% af. Iets meer dan een derde van het dieselverbruik is nodig voor een trekker-trailer om zijn eigen luchtweerstand te overwinnen. Door het optimaliseren van de aerodynamica van de trailer wordt zowel het totale dieselverbruik als de CO₂-uitstoot verlaagd. Voor meer informatie, ga naar website www.betterflow.com.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor

Nieuw magazine van Auto- en Transportw...

Continental heeft EU-goedkeuring voor ...

Trailerbouwer Van Eck Beesd failliet v...

Bronsema kiest voor Scania vrachtwagen

Stilstand dreigt voor nieuwe vrachtauto's

Volvo introduceert I-Save techniek

Nieuwe Scania-motoren op bauma geprese...

Paul Haverkamp nieuwe Algemeen Directe...

D-TEC toont kipper met een aluminium b...


Vito en V-Klasse krijgen sterkere motor
Zo langzamerhand begint ook 'elektrisch' in bestelautoland een steeds prangender onderwerp te worden. Op de Autosalon in Geneve liet Mercedes-Benz een nieuwe elektrische MPV zien, de EQV. Het is het zusje van de vernieuwde V-Klasse die er samen met de Vito ook stond. De belangrijkste vernieuwing voor beide: een diesel topmotorisering. Daarnaast, als voorbode op het elektrische geweld,

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

almic
rino
advertise
scania
facebook
Capriƫl Nederland
terberg
Autoboek International
Middelbos
Cuppers
Trailned
vdl
baat
Trucks.nl
Hoornweg
HEBIC
snapon
rdd