home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 28 September 2018, 08.51 uur


De Zolution nieuw voor zero-emissie stadsdistributie

Met het groeiende aantal vrachtwagens dat dagelijks in het centrum moet zijn, dreigen de Nederlandse binnensteden verstopt te raken. City Hub trekt hiertegen ten strijde met groene stadsdistributie vanuit slimme magazijnen aan de rand van de stad. En binnenkort ook met de Zolution: een geheel nieuw elektrisch voertuig dat ontwikkeld is door de specialisten van Urban Mobility Systems (UMS).City Hub en UMS lanceren de Zolution op de techbeurs CES Unveiled Amsterdam 2018. Op donderdag 27 september onthulde Gary Shapiro, CEO van CTA, samen met Prins Constantijn van Oranje, StartupDelta Special Envoy, daar het eerste voertuig op het Beursplein. Gerard Gerritsen, CEO van City Hub: “De Zolution, zoals ontworpen door UMS vormt voor ons een belangrijk innovatie op het gebied van elektrisch transport. Het laadvermogen is veel groter dan wat de bestaande elektrische stadsvoertuigen bieden. Zo kunnen we voortaan niet alleen pakketten, maar juist ook rolcontainers en zelfs pallets vervoeren. Omdat de Zolution geen chassis kent, is de laadvloer laag en is het laden van containers en pallets kinderlijk eenvoudig.”

Modulair en schaalbaar

De Zolution kenmerkt zich door zijn laadruimte van 16 m3 en zijn laadvermogen van 1000+ kg. De bestuurder hoeft enkel een B-rijbewijs te hebben. De actieradius van het nieuwe stadse transportvoertuig is ook groter, weet Lars Kool, CEO van Urban Mobility Systems (UMS): "Met één keer laden kom je zo'n 150 kilometer ver. Je merkt dat de technologie een flinke sprong vooruit heeft gemaakt. Veel elektrisch vervoer is nog op basis van de accutechniek van een aantal generaties terug.” Ook opvallend aan de Zolution is de korte draaicirkel. “Daarmee manoeuvreer je makkelijk door de smalle straatjes van de binnenstad.” Kool voegt toe: “Onze voertuigoplossing heeft een mooie toepassing gevonden met de diensten van City Hub. Met een modulaire en schaalbare benadering voor verschillende doelgroepen en markten geeft City Hub ons de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan eco- en mobiliteitsinitiativen in de smart- en e-mobilitywereld. Naast onze people movers is de City Hub-markt weer een prachtige ontwikkeling.” ‘Your green connection’ Met de komst van het nieuwe transportmiddel wil Gerritsen nog meer transporteurs enthousiast maken voor ‘zijn’ slimme magazijnen aan de rand van de stad. “Het is voor logistieke dienstverleners bijna niet meer te doen om in Nederlandse binnensteden goederen af te leveren. Afgezien van de irritatie die de vele vrachtwagens en bestelwagens bij de lokale bewoners opleveren, zorgt de verkeerscongestie ook voor een aanzienlijke milieubelasting. Voor de chauffeurs zijn de strakke planningen bijna niet meer haalbaar, zeker als alles vaker stilstaat.”

“Het idee: wij vangen al dat transport op in een hub aan de stadsrand. We bundelen daar alle goederen – groot en klein – en brengen die met onze elektrische Zolution naar de eindbestemmingen in het stadscentrum. Zonder irritatie, zonder frustratie en zonder CO2-emissie.” City Hub heeft inmiddels vestigingen in Roermond, Amsterdam en Utrecht. Het concept is inmiddels zo succesvol dat de keten nu in hoog tempo zijn activiteiten uitbreidt naar andere steden met meer dan honderdduizend inwoners.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Frankrijk gaat naar veertig ton totaal...

PNO Nederland mikt op groei

CornerEye voor MAN TGS en TGX goedgekeurd

Slimme logistiek kan al 50 procent emi...

NIWO komt graag in contact met Engelan...

Actros SilverStar Edition steelt de sh...

DR!VE bereidt sector Transport en Logi...

IAA 2018, groot, groter grootst !

Uitstel vrijstellingsregeling C-rijbewijs

Ford start productie van elektrische S...


Frankrijk gaat naar veertig ton totaalgewicht
Frankrijk gaat grenzen stellen aan het totaalgewicht van vrachtauto’s. Het land komt met een wetswijziging waardoor het verboden wordt om met 44 ton totaalgewicht vanuit omliggende landen Frankrijk binnen te rijden. Veertig ton wordt het maximum. Binnen Frankrijk geldt 44 ton als maximaal toegestane massa. Op dit moment wordt het ook toegestaan om bijvoorbeeld vanuit België met een dergelijke massa naar Frankrijk te rijden,

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

snapon
Kohl
D-tec
vdl
Trucks.nl
Capriƫl Nederland
DHS
Anema Trucks & Spare Parts
Trailned
Hoornweg
advertise
terberg
Cuppers
facebook
rino
Van Schaften Trucks
Trailer innovation
Middelbos
HEBIC