home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 17 September 2018, 16.09 uur


LAG Trailers opent nieuwe productielijn

LAG Trailers heeft onlangs haar nieuwe productielijn voor bulkcontainers in bedrijf genomen. De takt-lijn verhoogt de efficiëntie met 15% en maakt deel uit van een reeks aan investeringen met als doel om de grootste Europese tankbouwer te worden tegen 2020. COO Rob Ramaekers deelt verheugd mee dat vlak voor de zomervakantie de investering in de nieuwe productielijn voor bulkcontainers werd afgerond. Dankzij deze investering kunnen de bulkcontainers nu ook van begin tot eind gelast worden in een zogenaamde takt-lijn. Dit is in overeenstemming met de gestroomlijnde takt-lijn voor de bulkwagens, welke LAG in 2016 in gebruik nam.

Capaciteitsverhoging

Als gevolg van de implementatie van deze vernieuwde lijn stijgt de efficiëntie met meer dan 15% en verhoogt LAG de capaciteit in 1 shift van 5 naar 7 stuks per week. In combinatie met het toenemend gebruik van de ‘global supply chain’ van de transportdivisie binnen het moederbedrijf CIMC brengt dit de capaciteit voor bulkcontainers op jaarbasis naar 600 stuks. De investeringen zijn hiermee zeker nog niet afgerond. De Belgische tankbouwer onderzoekt momenteel ook nog in detail welke stappen in het productieproces verder gerobotiseerd kunnen worden.

Logische stap in de vernieuwde strategie

De nieuwe optimalisatie van de productie volgt op de investering uit 2017, van circa 2 miljoen € in de spuit -en drooghallen en de eindmontagelijn voor zowel bulkwagens als bulkcontainers. Deze eindmontagelijn verhoogde zo zijn capaciteit in 1 shift naar 20 stuks per week, waardoor de totale beschikbare jaarcapaciteit 1800 stuks bedraagt. “Dit alles kadert in de strategie om tegen 2020 de totale productie van tankwagens te verhogen met 25% om zo te komen op 2500 voertuigen op jaarbasis. Zo zijn er weer een aantal belangrijke stappen genomen in de lange termijnvisie om de nummer 1 tankwagenbouwer van Europa te worden”, aldus COO Rob Ramaekers.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Frankrijk gaat naar veertig ton totaal...

PNO Nederland mikt op groei

CornerEye voor MAN TGS en TGX goedgekeurd

Slimme logistiek kan al 50 procent emi...

NIWO komt graag in contact met Engelan...

Actros SilverStar Edition steelt de sh...

DR!VE bereidt sector Transport en Logi...

IAA 2018, groot, groter grootst !

Uitstel vrijstellingsregeling C-rijbewijs

Ford start productie van elektrische S...


Frankrijk gaat naar veertig ton totaalgewicht
Frankrijk gaat grenzen stellen aan het totaalgewicht van vrachtauto’s. Het land komt met een wetswijziging waardoor het verboden wordt om met 44 ton totaalgewicht vanuit omliggende landen Frankrijk binnen te rijden. Veertig ton wordt het maximum. Binnen Frankrijk geldt 44 ton als maximaal toegestane massa. Op dit moment wordt het ook toegestaan om bijvoorbeeld vanuit België met een dergelijke massa naar Frankrijk te rijden,

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

terberg
HEBIC
Trucks.nl
rino
DHS
advertise
Trailer innovation
Capriƫl Nederland
Cuppers
Hoornweg
facebook
D-tec
Van Schaften Trucks
Kohl
Anema Trucks & Spare Parts
snapon
Trailned
vdl
Middelbos