home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 14 September 2018, 11.11 uur


Hyundai brengt truck met brandstofcel in 2019

Hyundai pakt stevig door met de ontwikkeling van elektrisch aangedreven voertuigen. Aan de vooravond van de IAA voor bedrijfswagens in Hannover (20-27 september 2018) presenteert Hyundai een artist impression van zijn allereerste elektrisch aangedreven vrachtwagen met een brandstofcel. Deze waterstofvrachtwagen zal in 2019 officieel worden gelanceerd.

Met deze vrachtwagen onderstreept Hyundai zijn leidende rol op het gebied van brandstofceltechnologie. Ruim 20 jaar geleden begon Hyundai met de ontwikkeling van waterstof-aangedreven voertuigen. In 2013 volgde de productiestart van ’s werelds eerste in serie geproduceerde waterstofauto, de Hyundai ix35 Fuel Cell. Zijn opvolger, de Hyundai NEXO, verschijnt binnenkort in de Nederlandse showrooms.

Vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken

De elektrische vrachtwagen met brandstofcel heeft een opvallend design dat hem direct onderscheidt van de andere Hyundai-bedrijfsvoertuigen. Het zijn vooral vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken die het uiterlijk bepalen. De vrachtwagen is bovendien aerodynamisch vormgegeven om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden.



Milieuvriendelijk karakter

De grille van de vrachtwagen valt op door zijn geometrische vormen, die de structuur van waterstof symboliseren. Daardoor krijgt de vrachtwagen een unieke en krachtige uitstraling. Blauwe kleurstellingen op de vrachtwagen benadrukken zijn milieuvriendelijke karakter. De opvallende afbeelding op de zijkanten visualiseert zijn dynamische looks.



Introductie in eco-bedrijfsvoertuigenmarkt

Op de IAA voor bedrijfswagens in Hannover maakt Hyundai zijn toekomstplannen bekend voor de introductie in 2019 van de elektrische truck met brandstofcel in de Europese eco-bedrijfsvoertuigenmarkt. Ook zullen dan specificaties worden vrijgegeven. Hyundai deed onlangs ook met succes een test met een zelfrijdende vrachtwagen. Deze truck met oplegger, genaamd Xcient, legde geheel autonoom een traject met een lengte van 40 kilometer af op een Zuid-Koreaanse snelweg. Hyundai is van mening dat zelfrijdende (vracht)auto’s de efficiëntie en de veiligheid bevorderen en zet daarom vol in op de ontwikkeling van deze technologie.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Nieuw magazine van Auto- en Transportw...

Continental heeft EU-goedkeuring voor ...

Trailerbouwer Van Eck Beesd failliet v...

Bronsema kiest voor Scania vrachtwagen

Stilstand dreigt voor nieuwe vrachtauto's

Volvo introduceert I-Save techniek

Nieuwe Scania-motoren op bauma geprese...

Paul Haverkamp nieuwe Algemeen Directe...

D-TEC toont kipper met een aluminium b...

Opfrisbeurt voor Mercedes-Benz Vito


Nieuw magazine van Auto- en Transportwereld
De lezers en belangstellenden van vak-/nieuwsblad Auto- en Transportwereld (ATW) ontvangen onlangs de eerste uitgave van de ATW Special Edition. Een mijlpaal in de 71-jarige geschiedenis van ATW. Voor het eerst niet op het reguliere ca. A3-formaat, maar op een ca. A4-formaat. Handzaam formaat en gehecht. Inclusief beursplattegrond en deelnemerslijst. De ATW Special Edition staat geheel in het teken van de voorbeschouwing van beurs Transport Compleet in Hardenberg, die op 26, 27 en 28 maart 2019 wordt gehouden. U leest o.a. over “Kennis delen óp de beursvloer van Transport Compleet Hardenberg” en veel nieuws/noviteiten van de exposanten. Zo kunt u gericht en efficiënt de beurs bezoeken.

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

advertise
terberg
Trailned
Trucks.nl
Middelbos
rino
HEBIC
vdl
Autoboek International
snapon
Cuppers
facebook
almic
rdd
scania
baat
Hoornweg
Capriël Nederland