home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 14 September 2018, 11.11 uur


Hyundai brengt truck met brandstofcel in 2019

Hyundai pakt stevig door met de ontwikkeling van elektrisch aangedreven voertuigen. Aan de vooravond van de IAA voor bedrijfswagens in Hannover (20-27 september 2018) presenteert Hyundai een artist impression van zijn allereerste elektrisch aangedreven vrachtwagen met een brandstofcel. Deze waterstofvrachtwagen zal in 2019 officieel worden gelanceerd.

Met deze vrachtwagen onderstreept Hyundai zijn leidende rol op het gebied van brandstofceltechnologie. Ruim 20 jaar geleden begon Hyundai met de ontwikkeling van waterstof-aangedreven voertuigen. In 2013 volgde de productiestart van ’s werelds eerste in serie geproduceerde waterstofauto, de Hyundai ix35 Fuel Cell. Zijn opvolger, de Hyundai NEXO, verschijnt binnenkort in de Nederlandse showrooms.

Vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken

De elektrische vrachtwagen met brandstofcel heeft een opvallend design dat hem direct onderscheidt van de andere Hyundai-bedrijfsvoertuigen. Het zijn vooral vloeiende, gladde lijnen en oppervlakken die het uiterlijk bepalen. De vrachtwagen is bovendien aerodynamisch vormgegeven om de luchtweerstand zo laag mogelijk te houden.



Milieuvriendelijk karakter

De grille van de vrachtwagen valt op door zijn geometrische vormen, die de structuur van waterstof symboliseren. Daardoor krijgt de vrachtwagen een unieke en krachtige uitstraling. Blauwe kleurstellingen op de vrachtwagen benadrukken zijn milieuvriendelijke karakter. De opvallende afbeelding op de zijkanten visualiseert zijn dynamische looks.



Introductie in eco-bedrijfsvoertuigenmarkt

Op de IAA voor bedrijfswagens in Hannover maakt Hyundai zijn toekomstplannen bekend voor de introductie in 2019 van de elektrische truck met brandstofcel in de Europese eco-bedrijfsvoertuigenmarkt. Ook zullen dan specificaties worden vrijgegeven. Hyundai deed onlangs ook met succes een test met een zelfrijdende vrachtwagen. Deze truck met oplegger, genaamd Xcient, legde geheel autonoom een traject met een lengte van 40 kilometer af op een Zuid-Koreaanse snelweg. Hyundai is van mening dat zelfrijdende (vracht)auto’s de efficiëntie en de veiligheid bevorderen en zet daarom vol in op de ontwikkeling van deze technologie.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Rijden met nieuwe Actros: veel nieuwe ...

Nieuwste Kinglifter is voor Ter Laak Heino

ReinigingsDemoDagen van start op nieuw...

De nieuwe Opel Movano

Scania viert 50 jaar V8 met een bijzon...

Rotterdam schrapt ontheffing milieuzon...

Code 95 voor schuifvloer-chauffeurs

Het Tekno Event 2019 komt er weer aan

Stralis X-Way met VDL Haakarm voor RCK

DACHSER test vrachtwagens op aardgas


Rijden met nieuwe Actros: veel nieuwe techniek
De nieuwe Mercedes-Benz Actros werd verleden jaar geïntroduceerd in Berlijn en was hierna met de nieuwe 'Mirrorcams' te zien op de IAA in Hannover. De eerste auto's worden zo langzamerhand afgeleverd. De De Actros moest perfect worden, vandaar dat het wat langer duurde. Maar met alle assistentiesystemen die autonoom rijden op level 2 mogelijk maken, zou je haast kunnen stellen dat het het wachten waard is.

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

rino
Autoboek International
Knapen
snapon
almic
Trucks.nl
facebook
HEBIC
Middelbos
Cuppers
advertise
Trailned
rdd
meiller
Capriël Nederland
Sluitsnel
terberg
vdl
scania
vako
Hoornweg