home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 05 September 2018, 10.30 uur


Drimote systeem getoond

Drimote systeem getoond Disbergen Technologies uit Apeldoorn demonstreerde op het buitenterrein van de vakbeurs Transport Compleet in Gorinchem de Drimote; een geavanceerde afstandsbediening voor vrachtwagens. Met de Drimote-afstandsbediening kan een chauffeur flexibel werken, lopend rond het voertuig voor het beste overzicht. Een en ander bespaart tevens tijd én mankracht. Immers, nu kan één chauffeur het werk veilig en overzichtelijk uitvoeren. De aandrijving, het remmen, gasgeven en schakelen van het voertuig geschieden via de reeds aanwezige componenten. Deze zijn extern te besturen via de CAN-Gateway op de Body Builder Module. De PLC is voorzien van het EC approval E17 10R-D40058 keurmerk. Deze PLC draagt zorg voor de communicatie met de BBM CAN-Bus en Radio Decoder. In de PLC word een algoritme geladen dat alle processen bewaakt, aanstuurt en de veiligheid garandeert. De PLC zorgt voor de vertaalslag tussen de afstandsbediening en het voertuig. Het bedienen van het gaspedaal met Drimote geschiedt via de 'Volvo tweede gaspedaal' functie. De signalen voor het gaspedaal worden ook gegenereerd door de PLC. Sturen van het voertuig geschiedt ook via de afstandsbediening. De PLC stuurt signalen naar de Servo Motor gemonteerd achter de stuurkolom in de cabine. Het sturen werkt volgens hetzelfde principe als bij hobby RC-voertuigen. Wanneer men stuurt volgen de wielen van het voertuig de slag van de hendel op de afstandsbediening. Als de hendel weer terug komt in de middenstand komen de wielen van het voertuig weer in rechtstand.

Veiligheid van het systeem waarborgen De veiligheid wordt gegarandeerd door diverse algoritmes en sensoren. Bij communicatieonderbreking tussen afstandsbediening en decoder wordt het voertuig direct tot stilstand gebracht en wordt het sturen uitgeschakeld. Mocht de communicatie tussen de PLC en Volvo BMM uitvallen dan wordt automatisch door de BBM een 'Full brake' actie uitgevoerd. Tevens zijn in de software van de PLC diverse veiligheidssystemen aangebracht. Bij het bekrachtigen van de noodstop wordt de Volvo 'Full brake' functie aangesproken. Deze zorgt ervoor dat op alle assen van de combinatie geremd wordt met volle remdruk. Doordat het Drimote-systeem gebruik maakt van de Volvo-componenten, wordt indien nodig met ABS geremd. Naast deze passieve veiligheidsystemen bevat het systeem ook een sensor die actief objecten detecteert aan de voorzijde van het voertuig. Bij detectie van objecten wordt afhankelijk van de rijsnelheid een remactie gestart, of een 'full-brake'.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Ook elektrische DAF LF en hybride CF o...

MAN toont CitE op IAA

De winnaars van de internationale 'Tra...

D-TEC wint 'Trailer Innovation Award 2019'

LAG Trailers opent nieuwe productielijn

Elektrische Volkswagen e-Crafter getest

Hyundai brengt truck met brandstofcel ...

Volvo toont zelfrijdende elektrische t...

Transport Compleet Gorinchem 2018 geslaagd

Ford onthult nieuwe generatie Transit ...




alles weergeven


bijgesloten foto's bekijken
reactie op artikel geven
terug naar hoofdpagina

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

terberg
Kohl
Middelbos
Hoornweg
D-tec
advertise
HEBIC
Cuppers
facebook
Capriƫl Nederland
vdl
Trailned
Van Schaften Trucks
DHS
Anema Trucks & Spare Parts
rino
Trucks.nl
snapon
Trailer innovation