home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 25 Mei 2018, 09.17 uur


Renault Trucks breidt zijn Optitrack-aanbod uit

Renault Trucks breidt zijn Optitrack-aanbod uit met nieuwe functies om de tractie van de voertuigen te verbeteren en hun prestaties op alle terreinen te verzekeren. Ook biedt de constructeur een Optitrack+-versie met nieuwe hydraulische motoren voor klanten die in moeilijke omstandigheden rijden. Het Optitrack systeem wordt aangeboden op de voertuigen van het C-gamma (cabine van 2,5 meter) en verhoogt tijdelijk de tractie door middel van twee hydraulische motoren in de voorste wielnaven. Het inschakelbare systeem geeft de chauffeur tijdelijk een integrale aandrijving, zonder de nadelen die eigen zijn aan een ‘klassieke’ AWD-aandrijving op het gebied van brandstofverbruik, laadhoogte, onderhoudskosten en meergewicht.

Onverstoorbare tractie

De hydraulische druk van het systeem werd verhoogd van 420 naar 450 bar, waardoor het maximumkoppel aan het wiel met 7 procent toenam. Die verbetering komt de tractie ten goede zodat chauffeurs gemakkelijker het hoofd kunnen bieden aan moeilijkheden die eigen zijn aan ritten met een zware belasting of op steile hellingen. Om zelfs in de meest extreme omstandigheden een maximaal startvermogen en totale beheersing van het voertuig te verzekeren, heeft Renault Trucks bovendien een 'boost'-functie toegevoegd. Die functie kan de chauffeur inschakelen om de maximale druk (450 bar) te leveren aan de voorwielen en zo het vertrekkoppel van de voorwielen te maximaliseren.

Toegenomen rijcomfort en wendbaarheid]

Het Optitrack-systeem wordt automatisch uitgeschakeld zodra het voertuig 50 km/u rijdt (in plaats van 40 km/u voor de vorige versie) en wordt automatisch weer ingeschakeld bij 20 km/u. Zo verlicht het systeem het werk van de chauffeur. Tot slot regelt een automatische kalibratie voortdurend de parameters van het Optitrack-systeem, zodat het prestatieniveau niet wordt aangetast naarmate het voertuig ouder wordt. Anderzijds werd er een bijkomende achteruitversnelling (R2) toegevoegd om de wendbaarheid op alle terreinen te verbeteren.

Op elk terrein een wendbare vrachtwagen dankzij Optitrack+

Vrachtwagens die in moeilijke omstandigheden moeten werken, kunnen worden uitgerust met Optitrack+, een verbeterde versie van het systeem. Optitrack+ beschikt over nieuwe hydraulische motoren die het koppel op de voorwielen met 30 procent verhogen. Die verbeterde versie verzekert een onverstoorbare tractie bij zware belasting, op steile hellingen of op losse ondergrond. Optitrack+ leent zich perfect voor grondwerken en transport van granulaten in moeilijke omstandigheden.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Ook elektrische DAF LF en hybride CF o...

MAN toont CitE op IAA

De winnaars van de internationale 'Tra...

D-TEC wint 'Trailer Innovation Award 2019'

LAG Trailers opent nieuwe productielijn

Elektrische Volkswagen e-Crafter getest

Hyundai brengt truck met brandstofcel ...

Volvo toont zelfrijdende elektrische t...

Transport Compleet Gorinchem 2018 geslaagd

Ford onthult nieuwe generatie Transit ...




alles weergeven


bijgesloten foto's bekijken
reactie op artikel geven
terug naar hoofdpagina

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

DHS
Trailned
Trucks.nl
Middelbos
vdl
facebook
HEBIC
Cuppers
snapon
Capriël Nederland
D-tec
Hoornweg
Kohl
rino
Anema Trucks & Spare Parts
Trailer innovation
terberg
Van Schaften Trucks
advertise