home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 13 Februari 2018, 14.32 uur


Eerste Renault Trucks D-Access Narrow Track

Circulus-Berkel heeft als eerste partij in Nederland de Renault Trucks D-Access Narrow Track aangeschaft. Bijzonder aan het voertuig is het GVW van 26,5 ton in combinatie met een lage instap en de zeer geringe breedte van slechts 2,25 meter. Circulus-Berkel gaat de truck inzetten voor huis-aan-huis inzameling van GFT en restafval in Deventer. Oscar Faber, Hoofd Materieel Beheer bij Circulus-Berkel, ziet veel voordelen van het af fabrieksconcept van Renault Trucks: “We zochten een smalspoorvoertuig dat geschikt is om afval in te zamelen in nauwe straten en woonerven. Voorheen kochten we in zo’n geval een lichtere vuilniswagen die werd opgewaardeerd met een extra as. Het heavy duty chassis van de Renault Trucks D-Access daarentegen is af fabriek gebouwd op een hoog laadvermogen, is smaller dan al onze andere inzamelvoertuigen en geniet bovendien volledige garantie van de fabrikant.”

Manoeuvreerbaarheid

Naast de geringe spoorbreedte draagt ook de meesturende naloopas bij aan de uitstekende manoeuvreerbaarheid van de Renault Trucks D-Access. Tevens is gelet op de fysieke belasting voor de chauffeurs en beladers. Het model is specifiek ontworpen als Low Entry-cabine met doorloop. Faber: “De D-Access biedt ongekend veel cabineruimte. In de oudere smalspoorvoertuigen zat de derde man bovenop de motortunnel, praktisch met zijn knieën in de nek. In de D-Access kunnen vier personen comfortabel zitten en veilig aan de stoepzijde uitstappen.”

Best in class op zichtbaarheid

De lage cabinevloer draagt ook bij aan de bijzonder ruime zichtboog vanuit de cabine van de Renault D-Access. De gemiddelde ooghoogte van de inzittenden is twee meter vanaf de grond, waardoor men goed zicht heeft op de directe omgeving en gemakkelijk oogcontact maakt met medeweggebruikers. Een onderzoek onder verschillende Low-Entry-voertuigen, uitgevoerd door de Loughborough Design School, wees uit dat de Renault Trucks D-Access met 18% boven het gemiddelde het beste scoorde op directe zichtbaarheid van voetgangers en fietsers. Tevens is gelet op verkeersveiligheid en fysieke belasting voor de chauffeurs en beladers. De D-Access is specifiek ontworpen als Low Entry-cabine met doorloop. De gemiddelde ooghoogte van de inzittenden is twee meter, waardoor de chauffeur goed zicht heeft op weg en medeweggebruikers.

Samenwerking

De Olympus achterlader werd opgebouwd bij Terberg Matec, samen met Renault Trucks Nederland en Harbers Trucks Apeldoorn. Met deze dealer sloot Circulus-Berkel in 2013 een raamovereenkomst voor de levering van zware bedrijfswagenchassis en onderdelen. “Harbers Trucks biedt al jaren uitstekende ondersteuning aan onze werkplaats en lost voorkomende problemen snel en efficiënt op. We hebben daardoor ook alle vertrouwen in dit unieke concept van de Renault Trucks D-Access”, besluit Oscar Faber.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Buitenlandse chauffeurs betrokken bij ...

Rijbewijsregels versoepeld voor mensen...

Maak appen achter het stuur onmogelijk

RAI Vereniging en AutomotiveNL bundele...

Transport Compleet Gorinchem met beken...

Socrates 2.0 lanceert raamwerk voor in...

Online truck samenstellen met DAF Conf...

Nog zuinigere diesels voor Toyota Proace

Pilot LZV Vlaanderen inmiddels van start

EP-leden verwerpen Mobiliteitspakket




alles weergeven


bijgesloten foto's bekijken
reactie op artikel geven
terug naar hoofdpagina

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
Hoornweg
Trailer innovation
rino
DHS
HEBIC
vdl
Capriƫl Nederland
Trailned
advertise
snapon
IAA
Trucks.nl
Middelbos
Van Schaften Trucks
facebook
Kohl
Cuppers
Anema Trucks & Spare Parts
terberg
D-tec