home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 08 Februari 2018, 11.13 uur


Kögel Schuifzeilopleggers krijgen een update

Kögel zal geleidelijk bij zijn schuifzeilopleggers Cargo, Mega en Light de reeds van de Kögel Lightplus bekende en beproefde nieuwe buitenframes en opbouw introduceren. In het kader van de overgang naar de generatie NOVUM zullen ook de Kögel opleggers met zeil verder geoptimaliseerd worden. NOVUM staat niet alleen voor de nieuwe buitenframes en opbouw, maar ook voor het nieuwe, optimaal afgestemde modulaire systeem van Kögel met geoptimaliseerde, uniforme nieuwe modules en componenten. Daarmee is ook onze zeer hoge individuele specificeerbaarheid bij de voertuigen van de Novum-generatie mogelijk, waarmee Kögel ook aan de meest uiteenlopende vereisten van de markt tegemoetkomt.

Alle voertuigen van de NOVUM-generatie beschikken in de toekomst ook over stabiele, torsiebestendige gelaste frames met doorgestoken dwarsdragers voor een hoog laadvermogen en puntbelasting. Een nieuwe, smallere maar sterkere afsluitplaat aan de achterkant, evenals de nieuwe lucht- en lichtconsole op het kopschot zorgen voor meer stabiliteit omdat de krachten via de langsdrager naar het chassis worden geleid. Door het nieuwe buitenframe wordt de bereikbaarheid van de Vario-Fix-sjorpunten sterk verhoogt, daarmee is het vastsjorren van de lading in het VarioFix stalen gatenframe bij gesloten zeilen mogelijk, evenals bij de als optie verkrijgbare zijborden. Bij spanbanden met beugel haken moeten de zijborden voor het aanbrengen , geopend zijn. Bij spanbanden met vlakke haken is het aanbrengen met gesloten zijborden ook mogelijk. De standaard geleverde 13 paar sjorogen zijn voor het gemakkelijker bedienen voorzien van grepen aan de zijkant en hebben een trekkracht van 2500 kg. resp. 4000 kg. Natuurlijk is ook het volledige voertuigchassis van de NOVUM-generatie duurzaam tegen corrosie beschermd dankzij de Nano-Ceramic-technologie en de KTL-coating met daarbovenop een UV-deklaag.

Opbouw

De voorwand, inclusief de volumerongen voor, de hoekrongen achter en de portaaldeur achter, zijn uit aluminium vervaardigd. Als gevolg van de uniformiteit van de hoekrongen met en zonder hefdak, ontstaan de volgende voordelen. Met name in combinatie met een hefdak is er sprake van gewichtsbesparing. Bovendien kunnen bij het laden aan de zijkant, de pallets gemakkelijker gepositioneerd worden. Daarnaast hebben alle voertuigen van de NOVUM-generatie exact dezelfde afmeting. tussen de zijrongen. Planken met verschillende afmetingen behoren daarmee tot het verleden. De plankendragers kunnen via, aangebrachte gaten in de hoekrongen en in het latdepot variabel worden geplaatst. Natuurlijk beschikt ook de nieuwe opleggergeneratie over het ladingveiligheidscertificaat DIN EN 12642 Code XL.

NOVUM-update

Kögel zal deze update geleidelijk bij alle varianten van de Cargo, Mega en Light invoeren. De Kögel Lightplus is reeds leverbaar, vanaf maart zullen vervolgens de Cargo Coil en de Cargo Coil Rail de nieuwe NOVUM-generatie volledig maken. Overige varianten van de NOVUM-generatie zijn dan tot of vanaf de IAA Commercial Vehicles 2018 leverbaar.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Goede start voor 13-liter 410 pk Scani...

Truck & Trailer Groep Waalwijk ontvang...

Invoegassistent voor vrachtwagens neem...

Eerste Renault Trucks D-Access Narrow ...

Gunstige financieringen op duurzame IV...

Müller neemt Prins Transport over

Relatie ongevallen en chauffeurstekort...

Sent Waninge DAF dealer van het jaar 2018

Kögel Schuifzeilopleggers krijgen...

Mercedes-Benz Sprinter in nieuw jasje ...


Goede start voor 13-liter 410 pk Scania gasmotor
Eind vorig jaar introduceerde Scania haar nieuwe 13-liter 410 pk gasmotor. Dat deze krachtbron voor de langere afstanden of de zwaardere lasten in een groeiende behoefte voorziet was van tevoren wel duidelijk. LNG wint als brandstof overtuigend aan populariteit onder vervoerders die hun activiteiten willen verduurzamen. Met 410 pk / 2000 Nm is de nieuwe gasmotor geschikt voor vrijwel alle gangbare transporttaken; inclusief de inzet als LZV of in het containervervoer of als bouwvoertuig.

© Atw.nl - Copyright 2006-2017, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
D-tec
vdl
Capriƫl Nederland
Cuppers
advertise
Van Schaften Trucks
Hoornweg
Anema Trucks & Spare Parts
Middelbos
Trailned
Kohl
DHS
snapon
Trucks.nl
facebook
terberg
Iveco