home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 20 December 2017, 09.35 uur


Volkswagen start praktijktest met e-Crafter

Volkswagen Bedrijfswagens heeft in Hannover de eerste exemplaren van de e-Crafter ceremonieel overhandigd aan enkele grote internationale klanten. Deze bedrijven gaan de nieuwe elektrische bestelauto tot medio volgend jaar in de praktijk testen. De e-Crafter komt naar verwachting in het najaar van 2018 op de Europese markt.

“We hadden de e-Crafter al samen met onze klanten voor onze klanten ontwikkeld”, aldus Dr. Eckhard Scholz, bestuursvoorzitter van Volkswagen Bedrijfswagens. “Nu schakelen we voor de laatste, belangrijke testfase de hulp in van een aantal fleetowners. Hun bevindingen kunnen voor verbeteringen zorgen aan het uiteindelijke productiemodel van de e-Crafter.”

Praktijkervaring


Er gaat niets boven praktijkervaring. Daarom test een aantal grote klanten uit Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk de e-Crafter voordat het model wordt geïntroduceerd. De klanten zijn ondermeer pakketvervoerders, energiebedrijven, handelsondernemingen en retailers met bestelauto’s die iedere dag tussen de zeventig en honderd kilometer afleggen en honderden keren stoppen. Dit geldt voor zo’n 85 procent van alle stedelijke ritten, blijkt uit een door Volkswagen Bedrijfswagens uitgevoerde analyse van 210.000 ritprofielen bij 1.500 klanten. De e-Crafter is ontworpen voor exact dit stedelijke gebruik en heeft een 100 kW elektromotor aan boord, een actieradius van zo’n 160 kilometer en een begrensde topsnelheid van 90 km/u.

De lithium-ion batterij van de e-Crafter is volledig geïntegreerd in de wagenbodem. Dat betekent dat de bagageruimte van de Crafter in zijn geheel kan worden benut. Het laadvolume van 10,7 m3 is ongewijzigd, alsmede de laadbreedte (1.380 mm) en laadhoogte (1.861 mm). Afhankelijk van de versie ligt het maximale laadgewicht van de e-Crafter tussen de 1,0 en 1,75 ton. Als hij bij een 40 kW CCS-laadstation (gelijkstroom) wordt opgeladen, is zijn batterij (35,8 kWh) in 45 minuten weer voor 80 procent gevuld. Wordt de e-Crafter aan een 7,2 kW wallbox gekoppeld, dan duurt het ruim 5 uur om hem helemaal vol te laden. Dit wordt naar verwachting vaak ’s nachts gedaan.

De elektrische bestelbus is uiteraard gebaseerd op de nieuwe Crafter. Als hij op de markt komt, vertrouwt de e-Crafter dus op dezelfde assistentiesystemen. Standaard wordt de e-Crafter geleverd met Park Assist met side protection, een multifunctionele camera en een achteruitrijcamera. Verder zijn de testvoertuigen uitgerust met Climatronic automatische airconditioning, verwarmbare comfortstoelen, een navigatiesysteem, telefoonvoorbereiding en led-koplampen. De e-Crafter wordt naar verwachting gelanceerd in het najaar van 2018. Tegen die tijd is hij uitvoerig in de praktijk getest door klanten en dus volledig klaar voor de markt.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

ROGAM Bouwvoertuigenevent

Inspectie richt pijlen op ‘nieuw...

DAF verhoogt productie verder en neemt...

Meindert Jansen Operationeel Directeur...

Volvo Trucks zet hoog in op veiligheid

Transportcriminaliteit belangrijk aand...

Bestel het bijzondere boek “Dijk...

Boonstra behaalt TAPA TSR 1 certificering

BluJay Solutions introduceert MobileSTAR

Uitbreiding van LZV-netwerk in Duitsland


ROGAM Bouwvoertuigenevent
Op vrijdag 9 februari en zaterdag 10 februari organiseert ROGAM een Bouwvoertuigenevent in Bergschenhoek. Dit evenement wordt gezamenlijk georganiseerd met opbouwbedrijven Veldhuizen BV uit Groenekan en HYVA Bergschenhoek. Tijdens deze dagen zijn er ruim 20 (bouw gerelateerde) voertuigconfiguraties met opbouw te zien.

© Atw.nl - Copyright 2006-2017, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
Kohl
snapon
Capriƫl Nederland
Hoornweg
D-tec
Van Schaften Trucks
DHS
Anema Trucks & Spare Parts
Trailned
advertise
Trucks.nl
terberg
vdl
Middelbos