home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 20 December 2017, 09.35 uur


Volkswagen start praktijktest met e-Crafter

Volkswagen Bedrijfswagens heeft in Hannover de eerste exemplaren van de e-Crafter ceremonieel overhandigd aan enkele grote internationale klanten. Deze bedrijven gaan de nieuwe elektrische bestelauto tot medio volgend jaar in de praktijk testen. De e-Crafter komt naar verwachting in het najaar van 2018 op de Europese markt.

“We hadden de e-Crafter al samen met onze klanten voor onze klanten ontwikkeld”, aldus Dr. Eckhard Scholz, bestuursvoorzitter van Volkswagen Bedrijfswagens. “Nu schakelen we voor de laatste, belangrijke testfase de hulp in van een aantal fleetowners. Hun bevindingen kunnen voor verbeteringen zorgen aan het uiteindelijke productiemodel van de e-Crafter.”

Praktijkervaring


Er gaat niets boven praktijkervaring. Daarom test een aantal grote klanten uit Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk de e-Crafter voordat het model wordt geïntroduceerd. De klanten zijn ondermeer pakketvervoerders, energiebedrijven, handelsondernemingen en retailers met bestelauto’s die iedere dag tussen de zeventig en honderd kilometer afleggen en honderden keren stoppen. Dit geldt voor zo’n 85 procent van alle stedelijke ritten, blijkt uit een door Volkswagen Bedrijfswagens uitgevoerde analyse van 210.000 ritprofielen bij 1.500 klanten. De e-Crafter is ontworpen voor exact dit stedelijke gebruik en heeft een 100 kW elektromotor aan boord, een actieradius van zo’n 160 kilometer en een begrensde topsnelheid van 90 km/u.

De lithium-ion batterij van de e-Crafter is volledig geïntegreerd in de wagenbodem. Dat betekent dat de bagageruimte van de Crafter in zijn geheel kan worden benut. Het laadvolume van 10,7 m3 is ongewijzigd, alsmede de laadbreedte (1.380 mm) en laadhoogte (1.861 mm). Afhankelijk van de versie ligt het maximale laadgewicht van de e-Crafter tussen de 1,0 en 1,75 ton. Als hij bij een 40 kW CCS-laadstation (gelijkstroom) wordt opgeladen, is zijn batterij (35,8 kWh) in 45 minuten weer voor 80 procent gevuld. Wordt de e-Crafter aan een 7,2 kW wallbox gekoppeld, dan duurt het ruim 5 uur om hem helemaal vol te laden. Dit wordt naar verwachting vaak ’s nachts gedaan.

De elektrische bestelbus is uiteraard gebaseerd op de nieuwe Crafter. Als hij op de markt komt, vertrouwt de e-Crafter dus op dezelfde assistentiesystemen. Standaard wordt de e-Crafter geleverd met Park Assist met side protection, een multifunctionele camera en een achteruitrijcamera. Verder zijn de testvoertuigen uitgerust met Climatronic automatische airconditioning, verwarmbare comfortstoelen, een navigatiesysteem, telefoonvoorbereiding en led-koplampen. De e-Crafter wordt naar verwachting gelanceerd in het najaar van 2018. Tegen die tijd is hij uitvoerig in de praktijk getest door klanten en dus volledig klaar voor de markt.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Eerste Volvo FMX 10x6 af fabriek afgel...

Stummeltrans neemt laatste PGR uit Zwo...

TATRA Nederland toont breed gamma tijd...

Exorbitante verhoging van Duitse tol

DAF en VDL lanceren elektrische truck

TRP Stores bij DAF-dealers

Nieuw meetsysteem moet bandenpech vrac...

Steeds meer LZV's op de Nederlandse wegen

Volvo Trucks presenteert nu ook elektr...

Van den Bosch neemt Broekema Bulk over


Eerste Volvo FMX 10x6 af fabriek afgeleverd
De eerste af fabriek Volvo FMX 10x6 die rondrijdt in Nederland heeft de kleuren van GJ Infra uit Made. De truck is opgebouwd met een 40-tons haakarmsysteem voor de af- en aanvoer van aarde en puin bij grond- en rioleringswerkzaamheden. De eigenaren zochten hiervoor een robuuste, bedrijfszekere en multifunctionele vijfasser met een zo groot mogelijk laadvermogen en vonden deze unieke oplossing bij Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus in Roosendaal.

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
Trailned
Trucks.nl
Capriƫl Nederland
terberg
Kohl
Hoornweg
Anema Trucks & Spare Parts
vdl
facebook
snapon
Van Schaften Trucks
Cuppers
Trailer innovation
advertise
Middelbos
DHS
D-tec
rino