home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 14 December 2017, 10.04 uur


Nieuw accusysteem voor Volvo-trucks

Volvo Trucks introduceert een nieuw accusysteem voor de Volvo FH en Volvo FM. Het systeem levert voldoende vermogen voor alle functies in de cabine en vermindert tevens het risico op stilstand door lege accu’s. Het nieuwe accusysteem bestaat uit twee afzonderlijke sets accu’s: één voor het starten van de motor en één voor alle andere elektrische apparatuur in de cabine. De enige functie van de startaccu’s is het starten van de motor. Deze startaccu’s worden niet beïnvloed door ander stroomverbruik. De elektriciteit voor alle andere functies in de cabine, zoals de standkachel, I-ParkCool, koelkast, mediasysteem en persoonlijke apparatuur zoals laptops, mobiele telefoons en tablets, wordt geleverd door afzonderlijke gelaccu’s. Door geltechnologie te gebruiken, kan het nieuwe systeem voldoen aan de steeds hogere energie-eisen. In tegenstelling tot conventionele loodzuurbatterijen heeft geltechnlogie het vermogen om hoge energieconcentraties langer vast te houden. “Chauffeurs kunnen genieten van meer comfort en betere leefomstandigheden in de cabine. Ze weten dat ze altijd over voldoende vermogen beschikken en lopen een minimaal risico dat de energie van de startaccu's wordt uitgeput”, zegt Samuel Nerdal, Product Manager Electrical and Electronics bij Volvo Trucks.

Lager brandstofverbruik


De voordelen komen het beste tot hun recht in het internationaal transport en bij extreme warmte of koude. “Zelfs op winteravonden kan de chauffeur genieten van een goede nachtrust, zonder dat hij op hoeft te staan om de motor te starten en de accu’s op te laden”, legt Samuel Nerdal uit. Minder starts van de motor betekent bovendien een lager brandstofverbruik en minder impact op het milieu. “Een geparkeerde truck, met een stationair draaiende motor, verbruikt ongeveer drie liter brandstof per uur. Met onze oplossing is het mogelijk de stationair-tijd te minimaliseren en zo de brandstofkosten aanzienlijk te verlagen.” De nieuwe gelaccu’s bieden een veel langere levensduur dan conventionele loodzuuraccu's en tevens meer oplaadcycli. In moeilijke omstandigheden, bijvoorbeeld koude, zullen de gelaccu’s tien tot vijftien keer langer meegaan. “Het accusysteem voldoet niet alleen aan de huidige hoge eisen voor een veilige stroomvoorziening, maar draagt ook bij aan een hogere inzetbaarheid van het voertuig en lagere exploitatiekosten. Dit is een oplossing die veel klanten ten goede zal komen”, zegt Samuel Nerdal.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Eerste Volvo FMX 10x6 af fabriek afgel...

Stummeltrans neemt laatste PGR uit Zwo...

TATRA Nederland toont breed gamma tijd...

Exorbitante verhoging van Duitse tol

DAF en VDL lanceren elektrische truck

TRP Stores bij DAF-dealers

Nieuw meetsysteem moet bandenpech vrac...

Steeds meer LZV's op de Nederlandse wegen

Volvo Trucks presenteert nu ook elektr...

Van den Bosch neemt Broekema Bulk over


Eerste Volvo FMX 10x6 af fabriek afgeleverd
De eerste af fabriek Volvo FMX 10x6 die rondrijdt in Nederland heeft de kleuren van GJ Infra uit Made. De truck is opgebouwd met een 40-tons haakarmsysteem voor de af- en aanvoer van aarde en puin bij grond- en rioleringswerkzaamheden. De eigenaren zochten hiervoor een robuuste, bedrijfszekere en multifunctionele vijfasser met een zo groot mogelijk laadvermogen en vonden deze unieke oplossing bij Volvo Trucks-dealer Bluekens Truck en Bus in Roosendaal.

© Atw.nl - Copyright 2006-2018, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
vdl
Anema Trucks & Spare Parts
Trailned
Van Schaften Trucks
Cuppers
advertise
snapon
facebook
Middelbos
D-tec
Trucks.nl
Hoornweg
Trailer innovation
Capriƫl Nederland
terberg
Kohl
rino
DHS