home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 22 November 2017, 08.34 uur


Thermo King SLXi Hybride koelunits nu beschikbaar

Thermo King lanceert de SLXi Hybrid, een innovatieve koelunit voor opleggers die ontwikkeld is om het milieu minder te belasten en gebruikskosten terug te brengen. In 2016 werd de nieuwe unit geïntroduceerd als een concept, maar nu is het een officieel onderdeel van het SLXi-portfolio. De Thermo King SLXi Hybrid maakt gebruik van een Frigoblock EnviroDrive-pakket. Dit pakket bevat een generator die geïnstalleerd is op de trekkermotor, gecombineerd met een omvormersysteem dat constant elektrische stroom toevoert. Deze werkt elektrisch zowel indien aangesloten op een driefasenstroomvoeding op het laadplatform als onderweg. Deze technologie maakt het mogelijk om de dieselmotor van de koelunit tijdens leveringen uit te zetten voor minimale impact op de omgeving, hetzij in stads- of winkelomgevingen. Transportbedrijven kunnen op deze manier flexibeler werken. De dieselmotor kan op elk gewenst moment opnieuw worden gestart en zorgt ervoor dat de unit steeds zijn volledige autonomie kan behouden.

“De SLXi Hybrid is een innovatieve technologie die tegemoet komt aan de behoefte van onze klanten aan een oplossing die hen gemakkelijker toegang verleent tot gebieden waar lage emissiegrenswaarden gelden. Zij verlagen tegelijkertijd hun ecologische voetafdruk en gebruikskosten,” zegt Laurent Debias, hoofd Product Management bij Thermo King en Frigoblock. “Met deze nieuwe hybride technologie kunnen onze klanten een wagenpark van opleggers met koelunits samenstellen voor stedelijke en langeafstandsbezorgingen.”

De nieuwe hybride technologie van Thermo King en Frigoblock kan worden geïnstalleerd op SLXi opleggers die al in gebruik zijn wat resulteert in nog meer flexibiliteit. Eén trekker kan meerdere hybride opleggers trekken en klanten kunnen gemakkelijk hun bestaande wagenpark met de hybride technologie upgraden bij een van de honderden geautoriseerde dealers en service centra van Thermo King in heel Europa. Thermo King en Frigoblock hebben nauw samengewerkt met hun Duitse dealer EURAM en MJ Transport GmbH, die beide in Dortmund gevestigd zijn, om de unit grondig en praktijkgericht te testen. De laatste paar maanden hebben trekkers en opleggers, die uitgerust zijn met het SLXi Hybrid systeem, verschillende bevroren en temperatuurgevoelige verse producten en planten vervoerd tussen Duitsland, Nederland en België. “In ons familiebedrijf zijn wij ervan overtuigd dat ecologie en economie hand in hand moeten gaan en hebben wij altijd duurzaamheid en efficiëntie gecombineerd,” zegt Thomas Sadowski, Managing Director bij MJ Transport GmbH. MJ Transport berichtte dat de opleggerunit tijdens de 8 weken durende test slechts één keer opnieuw moest worden bijgetankt en dit vergeleken met een standaard koelunit die gemiddeld elke 1,5 tot 2 weken moet worden bijgevuld. De klant merkte tegelijkertijd op dat de trekker slechts 0,6 liter per 100 kilometer extra benzine verbruikt.

Verder was er bij continue hoge capaciteit van de unit een zeer nauwkeurige temperatuurcontrole en een betere luchtcirculatie. Dit zorgde voor de ideale omstandigheden in het temperatuurgecontroleerde compartiment voor het transport van gevoelige producten en bracht daarbij een kostenvoordeel met zich mee bij het vervoeren van planten en bloemen.

Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Bijzondere remmentestbank voor van Til...

Nieuw accusysteem voor Volvo-trucks

Scania pakt uit op Mega Trucks Festival

Lamboo Repair is servicepartner voor AJK

Schade sneeuw door verloren uren rond ...

Eerste 1.000 nieuwe Volkswagen Crafter...

Scania komt met L-serie

BAAN-Twente treedt toe tot MAX-Repair ...

Beveiligde Truckparking Duiven geopend

Nieuwe Volvo FMX 8x8


Bijzondere remmentestbank voor van Tilburg-Bastianen Truck & Trailer Service Duiven
Autec-VLT Automotive Equipment leverde onlangs aan Van Tilburg-Bastianen Truck & Trailer Service Duiven een nieuwe VLT remmentest- en diagnosebank met geïntegreerd asliftsysteem, passend in de bestaande VLT-sparing. Voorheen diende er veelal een ingrijpende, bouwkundige ingreep plaats te vinden om een liftremmentestbank te installeren op de plek waar voorheen een conventionele remmentestbank lag. Naast kosten, brengt dit ook stilstand van de werkplaatsprocessen met zich mee.

© Atw.nl - Copyright 2006-2017, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
Anema Trucks & Spare Parts
timocom
Capriƫl Nederland
Middelbos
facebook
vdl
autec
Kohl
Van Schaften Trucks
Hoornweg
advertise
snapon
D-tec
Scania Trucks
terberg
DHS
Trucks.nl