home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 25 Augustus 2017, 09.26 uur


GAAC Commerz kiest Pacton voor het zware werk

Directeur Peer Vogel van GAAC Commerz GmbH in het Duitse Mittenwalde - enige kilometers onder Berlijn - kiest voor de zware toepassingen bewust voor trailers van Pacton. Directeur Peer Vogel: "De nieuwe Pacton semi-dieplader wordt ingezet in combinatie met een nieuwe Scania-truck, met een Palfinger PK92000 kraan; de zwaarste in ons wagenpark."

GAAC Commerz is een multidisciplinair bedrijf, actief op verschillende deelfronten. Naast een tuin- en bouwcentrum in Mittenwalde en een pakketservice die in opdracht van Hermes werkt, verleent de onderneming een groot aantal diensten op het gebied van transport en logistiek. Met name in het zware segment en in het speciaaltransport is GAAC sterk. Naast het transport van bouwmaterialen en (zware) bouwmachines richt men zich op de verhuur van mobiele kranen, van 30 tot 130 ton. Het wagenpark bestaat onder meer uit zestien trucks met autolaadkraan, trailers in soorten en maten en een range - elf stuks - aan mobiele kranen en 25 eenheden trekker met trailer.

Containertransport


Met de nieuwe Pacton-oplegger, type SWD.238.L-B22S, beschikt GAAC over een semi-dieplader met twee gestuurde assen. Omdat er veel op kleine bouwplaatsen wordt gemanouvreerd, is de oplegger voorzien van Tridec HF E besturing. Natuurlijk is de trailer voorzien van vele twistlocks en ook in oprijrampen is voorzien. GAAC zet de trailer in voor met name het transport van bouw- en wooncontainers. Dankzij de lage hoogte van de oplegger, 90 cm, kunnen ook de hogere containerdelen probleemloos worden getransporteerd. In combinatie met de nieuwe Scania met Palfinger-kraan, kan het gehele transport met 1 combinatie worden gerealiseerd.

Robuust en intensief


Het was niet de eerste Pacton-oplegger voor GAAC. Sterker nog, de alleerste oplegger die men aanschafte - in 1993 - was een gebruikte Pacton. Deze is niet meer in gebruik, maar de afgelopen twee jaren werden reeds twee andere Pacton-opleggers aangeschaft, voor wat Vogel 'het normale transport' noemt. Met de nieuwe semi-dieplader komt het totaal op drie Pacton-opleggers. Vogel beredeneert: "Voor het zwaardere werk willen we betrouwbare, maatwerk trailers inzetten met een robuuste bouwwijze. We gebruiken de trailers acht jaar intensief. Daarna hebben de trailers van Pacton ook nog een behoorlijke restwaarde."
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Met Verizon Connect Asset Tracking ver...

Toyota introduceert Proace City

Van Grunsven en Langenhuijzen viert ju...

Terberg yard trekker met waterstof-bra...

Vos Transport neemt activiteiten Claes...

Truckland voegt elektrische Maxus toe ...

Eerste vuilniswagens op waterstof ingezet

Bauma trekt record aantal bezoekers

AB Texel Group neemt Transport Impens over

Thermo King gaat samenwerken om emissi...


Met Verizon Connect Asset Tracking verliezen transporteurs nooit de trailers uit het oog
De 139 trailers van B&F International en Euro Ferry Transport uit Barendrecht bewegen continu door heel Europa, met het Verenigd Koninkrijk als vertrekpunt of bestemming. Om de locaties van trailers te monitoren, communiceerden de planners van de logistiek dienstverlener voorheen veelvuldig met chauffeurs.

© Atw.nl - Copyright 2006-2019, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

rino
Hoornweg
snapon
vdl
Trucks.nl
Tibeg
meiller
baat
Trailned
Capriƫl Nederland
rdd
HEBIC
facebook
advertise
terberg
almic
scania
Autoboek International
Middelbos
Cuppers