home

abonnement

mediakaart

verschijningsdata

adverteren

nieuwsbrief

colofon

tarieven ATW.nl

 

 

Geplaatst op 10 Mei 2017, 14.13 uur


Kögel KTA traileras standaard op meeste Kögel opleggers

Sinds begin april wordt de Kögel KTA traileras, die op IAA Commercial Vehicles 2016 werd voorgesteld, standaard gemonteerd bij tal van varianten van de productfamilies Kögel Cargo, Kögel Lightplus, Kögel Cool – PurFerro quality, Kögel Box en diverse chassis. Het nieuwe geïntegreerde onderstelsysteem fungeert als sterke ruggengraat van deze Kögel-voertuigen. Dankzij de optimale afstemming op Kögel-trailers zijn de rijeigenschappen nog beter. Dat maakt de Kögel trailer niet alleen robuuster, maar zorgt dankzij de geavanceerde technologie op de as ook voor een langere levensduur. Aan de belangrijkste wens van de klanten van Kögel, namelijk onderhoudsgemak, wordt dankzij de nieuwe as optimaal voldaan. En daarmee ook aan een verhoogde rentabiliteit.

De Kögel KTA traileras heeft een weldoordacht concept: twee veerstoppen zorgen ervoor dat de asgeleiding en de as stevig op elkaar worden geklemd. Het aslichaam wordt aan de bovenkant omsloten door de asgeleiding en aan de onderkant door de veerstoel. De vormen van de asbok, de asgeleiding en het aslichaam zijn op basis van rij- en testbanktests en volgens de nieuwste eindige-elementenmethoden aangepast aan de dynamische en statische krachten. Voor een hoge reparatievriendelijkheid kunnen de asgeleiding en het aslichaam afzonderlijk van elkaar worden vervangen. De aslichamen zijn uit één stuk gesmeed, waardoor er geen naden zijn. Dat zorgt voor een spanningsvrij verloop van de krachten en voor een betrouwbare bescherming tegen breuken. De asgeleiding is gemaakt van uiterst sterk verenstaal dat een optimale verhouding biedt tussen veereigenschappen en sterkte. Een rubber-op-metaallager absorbeert bij de KTA zowel longitudinale als transversale krachten op het raakvlak tussen console en asgeleiding. Dat garandeert het best mogelijke reactiegedrag van de vering dankzij een optimale torsiestijfheid.

Door deze in de branche unieke “dubbele vering”, bestaande uit een zacht rubberen lager en een asgeleiding van verenstaal, zijn de rijeigenschappen van Kögel-opleggers nu nog beter: geheel volgens het motto “zo veel stabiliteit als nodig, zo veel demping als mogelijk”. Tevens absorbeert het rubber-op-metaallager zónder spoor van slijtage bewegingen en krachten van alle bedrijfstoestanden, waardoor er geen slijtschijven nodig zijn. Dit is niet alleen gewichtsbesparend, maar ook een besparing op kosten die samenhangen met stilstand door reparatie en onderhoud. De luchtveringsbalg en schokdempers zijn ideaal aangepast aan de Kögel KTA traileras. Als wieleind wordt gebruikgemaakt van een door en door beproefd systeem. Het resultaat is een betrouwbare en robuuste wielkop. Wat de rem betreft, gaat het om een op de markt beproefd en erkend systeem dat al in duizenden voertuigen optimaal zijn diensten heeft bewezen. Het vervangen van de remvoering is mogelijk zonder speciaal gereedschap en dus kinderspel. De remschijven kunnen eenvoudig vervangen worden door de schroeven los te draaien. Lagerinstellingen gaan daarbij niet verloren. Het gaat om een gesloten compactlager. De wrijvingskoppeling tussen de remschijf en de remvoering is optimaal onderling afgestemd, waardoor het remvermogen en de levensduur uiterst hoog zijn.

Kortom, de Kögel-as is een onderhoudsvriendelijk, goed in het spoor blijvend en betrouwbaar assenstel op. Het ontziet de hele vrachtwagencombinatie en houdt rekening met de hoge eisen van wagenparken en expediteurs aan de total cost of ownership. Bovendien kunnen met de Kögel-as de levenscycluskosten worden verlaagd.

Service en reserveonderdelen voor de nieuwe KTA as in heel Europa


Alle reserveonderdelen van de KTA zijn verkrijgbaar via Kögel Parts, de online catalogus voor reserveonderdelen. Als aanvulling op het comfort van online bestellen zijn de KTA reserveonderdelen uiteraard ook verkrijgbaar bij de servicepartners en servicewerkplaatsen in heel Europa.
Atw.nl Headlines
Atw.nl Headlines

Dometic Coolair RTX 1000 standairco be...

VDL actief in de recyclingbranche

Arthur van Dijk: 'de sector kan wel we...

Verbeteren van de verkeersveiligheid m...

VW Crafter nu ook met 8-gangs automaat

Nog veel onduidelijk over kilometerhef...

Wereldprimeur: aandrijflijn voor elekt...

Nieuwe toepassing voor het transportpl...

Men onderschat kracht economie Oost-Eu...

Bestelauto EXPO blijkt échte ve...


Dometic Coolair RTX 1000 standairco beste in test
De Dometic CoolAir RTX 1000 standairco voor trucks is uit een tweedaagse vergelijkingstest - door een transportbedrijf - van vier merken als beste naar voren gekomen. Dankzij de test is een groot Oost-Europees transportbedrijf tot aanschaf overgegaan. Chauffeurs die tijdens hun rustpauze de motor van hun truck laten draaien om de airconditioning te kunnen gebruiken, of om accu’s op te laden. Dat is niet alleen slecht voor het milieu, het is ook wettelijk verboden. Wagenparkbeheerders en transportbedrijven verliezen veel geld omdat er tonnen brandstof verspild worden. Een standairco verlaagt de exploitatiekosten én voorkomt onnodige slijtage van de truck-motor. Standairco’s dragen eveneens bij aan de arbeidsveiligheid.

© Atw.nl - Copyright 2006-2017, All right reserved. Schrijfveer Media Groep B.V.

MAN Trucks
Kohl
diesel technic
Middelbos
D-tec
Anema Trucks & Spare Parts
terberg
timocom
DHS
vdl
Knapen
snapon
autec
Capriƫl Nederland
Van Schaften Trucks
Trucks.nl
Scania Trucks
Hoornweg
advertise